• Moloko

Dagens pucko pokal - För oss som gör misstag...

Idag slog det mig att det borde finnas en tråd där man kan slåss om dagens (kanske till och med timmens) pucko-pokal.

Pokalen kan man tilldela sig själv man gör något så korkat att det borde belönas (straffas?) med den fulaste pokal man kan tänka sig.

Tanken slog mig när jag stod i duschen och hörde min lilla dotter 9 veckor gammal yla på sin filt på golvet utanför duschen och jag insåg att jag inte hade en napp vare sig i badrummet eller på hela ovanvåningen. När lugnet sänkte sig över huset igen efter ett par fartfyllda och blöta minuter så kände jag att den pokalen skulle sitta fint över kakel-ugnen.

Nån mer än mig som inte har några problem att erkänna för världen att man inte är perfekt och som vill knipa pokalen ifrån mig?

• Svar på tråden Dagens pucko pokal - För oss som gör misstag...
  • Maijlo

Jag har tappat mitt kreditkort idag på Konsum under ett strömavbrott. Alla andra kort tog jag upp men det viktigaste lyckades rymma... Jag tänkte inte ens på att kontrollera att allihop var med innan jag åkte hem! Som tur är finns det hederliga människor. Det var någon som lämnade in det i kassan.

• Pochahontas

Jag gjorde en grej igår som väl inte kan anses så himla smart... Är lite tankspridd ibland...

Skulle dricka kaffe, och gick som så många gånger förr till kaffekokaren och hällde kaffe i koppen, en sked suketter i kaffet, och så till kylen. Öppnade paketet, hällde lite i kaffet, och in med paketet i kylen igen... Går in till tvn... Tar en klunk av kaffet och spottar genast tillbaka! Fy fasen, vad illa det smakade!

Tittade i kaffet, som inte riktigt hade den färg det brukar ha när man hällt mjölk i det... Då går det sakta upp ett ljus för mej... Det var inte mjölkpaketet jag hällde ur. Det var juice!

Kaffe med juice är inte gott!!! Men jag kunde inte låta bli att garva lite åt mej själv för jag är så tankspridd...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Luddvar

Jag var en lekplats igår med barnen och den ligger bredvid en bäck inne i centrum. När jag vänder ryggen till så tar vinden tag i barnvagnen och rullar ner den i bäcken. Den sjönk som en gråsten och jag skämdes så att jag bara tog barnen och åkte hem. Jag skickade maken till bäcken efter mörkretsinbrott med en hockeyklubba så han kunde fiska upp den. Detta var iofs igår men det kanske finns en dumhetspokal till mig ändå?

• Zimlis
    Pochahontas skrev 2008-04-10 19:59:47 följande:
    Jag gjorde en grej igår som väl inte kan anses så himla smart... Är lite tankspridd ibland...Skulle dricka kaffe, och gick som så många gånger förr till kaffekokaren och hällde kaffe i koppen, en sked suketter i kaffet, och så till kylen. Öppnade paketet, hällde lite i kaffet, och in med paketet i kylen igen... Går in till tvn... Tar en klunk av kaffet och spottar genast tillbaka! Fy fasen, vad illa det smakade! Tittade i kaffet, som inte riktigt hade den färg det brukar ha när man hällt mjölk i det... Då går det sakta upp ett ljus för mej... Det var inte mjölkpaketet jag hällde ur. Det var juice!Kaffe med juice är inte gott!!! Men jag kunde inte låta bli att garva lite åt mej själv för jag är så tankspridd...
    Va roligt

Jag brukar brygga kaffe medan jag går ut en snabbis med hunden och det har ju hänt att jag stoppat i filtret och hällt i kaffet, tryckt på knappen och gått ut - alltid lika kul att komma in och höra kaffebryggaren stå och spotta luft *ja just det, det ska va vatten oxå*
  • Zimlis
    Luddvar skrev 2008-04-10 20:02:09 följande:
    Jag var en lekplats igår med barnen och den ligger bredvid en bäck inne i centrum. När jag vänder ryggen till så tar vinden tag i barnvagnen och rullar ner den i bäcken. Den sjönk som en gråsten och jag skämdes så att jag bara tog barnen och åkte hem. Jag skickade maken till bäcken efter mörkretsinbrott med en hockeyklubba så han kunde fiska upp den. Detta var iofs igår men det kanske finns en dumhetspokal till mig ändå?
    Min favvo hittills Är den torr än??
  • Luddvar

Ja, tyget är torrt men när jag fällde ihop den förut för att stoppa in den i bilen igen så rann det ut vatten ur stålrören på vagnen he he. Skäms ännu.

Zimlis skrev 2008-04-10 20:04:03 följande:
    Min favvo hittills Är den torr än??
  • MajaLinnéa

Jag skulle häromkvällen värma min vetekudde i micron, och dessutom fylla ett stort glas med vatten.

Tog med mig vattenglaset och vetekudden ut i köket, och satte in GLASET i micron och höll vetekudden under kranen och satte igång den på full fräs....
    Blev inte så värst bra, nej...

• Moloko

HAHAHAHA!!!!! Tycker ni samtliga är värda pucko pokalen. Helt underbart!!!

• Coccolina

jag lyckades med en underbar sak i går... skulle flyga hem från dominikanska republiken och hade i handbagaget packat varma kläder... skulle kolla en sak innan vi gick genom säk. kontrollen på santo domingo flygplats... låste handbagage väskan och gick igenom.. skulle sen byta om till varmare kläder... och upptäcker att jag lyckats stoppa ner nyckel när jag kollade i väskan och därför inte kan öppna!!! Frös ganska så rejält hela flighten till paris och i paris så hade jag blåfrusna ben och armar.... tack och lov fick jag låna en tröja av mamma tills en herre som skulle med till Landvetter visade sig ha likadant lås som mig och då det inte var av bästa kvalitet så de gick att öppna med hans nyckel!!!!!
    Om jag inte bli sjuk är det tack vare honom!!!
    Tyckte personligen det var väldigt klantigt gjort!!!

Life's a bitch get used to it!!!
  • Maijlo

Ts, vem vann igår?

Idag har jag inte lyckats med något puckat, än.

Svar på tråden Dagens pucko pokal - För oss som gör misstag...