• Anonym

Kan katter känna av graviditet?

Har inte testat mig ännu, har bim om en vecka.

Men nu till saken, våran yngsta katt har dom senaste dagarna vart väldigt klängig.
    Hon ska alltid vara upp i ansiktet på en och ligga på magen, hon följer efter vart jag än går.
    Och det är bara JAG, aldrig sambon.

När jag ligger i soffan så ska hon alltid ligga i knät med huvudet på magen.

Kan katter känna på sig en graviditet?

• Svar på tråden Kan katter känna av graviditet?
  • Anonym

Dom känner på sig mer än vad man tror, min kisse retade gallfeber på mig för han skulle prompt hoppa på mina boobs vilket gjorde SKIT ont.

• Ankmor

Ja det tror jag fullt och fast på att de kan!
    Min systers katter blev lite knasiga i bollen när hon var "nygravid" .

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • wholelottarosie

Har också hört att främst katter känner på sig att man är gravid. Har för mig att det har något med alla hormoner i kroppen som gör att man utsöndrar en viss doft. Min katt började undvika mig när jag blev gravid, kanske diggade han inte lukten? :P Men senare så blev han istället överkelig :)

• Anonym

Spännande!

Nu längtar jag ju ännu mera till bim! (fast vill inte hoppas för mkt)

Ja de lilla livet retar verkligen gallfeber på mig!

• Ankmor

Lycka till och skriv gärna här vad resultatet blir.

Kanske har du ett levande "clearblue"-test

• Christina86

Så fort jag var ute hos min mor och hennes hundar. Då var en av dom (tyvärr död idag) väldigt kelen mot mig. Han vägrade att släppa iväg mig utan att själv följa med. Det blev bara värre ju längre in i graviditen jag gick. Så ja, djur känner nog av att det är något i våra magar....=)
    Kanske din katt redan avslöjat det hela...=)

Lycka till!

• Elsans

En av mina katter gör det definitivt. hon ligger alltid i närheten av mig och har alltid koll på var jag är och är väldigt beskyddande. Sötnos!

• Anonym

Ankmor: Ja jag får ta och göra det när jag ska testa :P

Ja, synd bara att de inte blir svart på vitt med kissen ;P
    Skulle vart lite billigare det

Åh, kan inte veckan gå fortare så jag kan testa nångång!

• Hanna36

Min katt ligger aldrig på magen.. men när jag är gravid, DÅ lägger hons sig gärna på magen! Så ja, jag skulle vilja säga att de kan känna på sig sånt..

• PrettyUgly

Mina katter verkar inte märka av att jag är gravid alls. Ena katten kan ligga på min mage och bli sparkad i huvudet av bebis utan att reagera det minsta. Den andra verkar mest lite besvärad över att magen tar så stor plats att han inte får plats som han brukar. Fast sen har ju jag två kastrerade hankatter också, kanske är därför.

• Humlemamma

Jag har två honkatter, o är gravid.
    Den ena tjejen ligger ALLTID på min mage o min hals nu, den andra liger gärna i knät när hon kommer åt. De e superkeliga nu så. nu o nu, ja e i v 31 men ändå =P

Hoppas du plussar då =)

• miniliten

så har det varit för mej alla ggr jag varit gravid, innan jag har testat positivt har våran lilla goa kisse börjat ligga på min mage, aldrig annars men då har hon gjort det så kul o se att det varat alla ggr haha så inet bara nån gång av dom!!

så jag tror definitivt att dom känner på sej nått.

skriv gärna vad som sker, nyfiken på om även eran katt är som våran =)

sybloggen liemel.blogspot.com/ kika in =)
  • Anonym

Gjorde test idag och de vart negativt, så, missen hade fel :P

• Baby Bell

Synd att du testade negativt.

Min katt gick nästan till attack när en vän till mig klappade på min gravida mage förra gången jag var gravid. Ska bli intressant att se om han reagerar likadant denna gången också.

Kram

• Sarapq

Hejsan..

Hehe, väldigt intressant ämne det här faktiskt.. Det var nämligen katten som fick mig att ta ett grav.test.
    Katten, Sessan, hatar mig i vanliga fall, hon är helt enkelt livrädd för mig, (för jag brukar ju sååå ofta jaga henne med en kniv.. INTE)

Så en natt, så höll hon på o ränna runt i lägenheten o mjaua en massa, så jag ropade på henne, som jag brukar göra. I vanliga fall brukar hon ignorera mig totalt men icke denna natt, istället kom hon springandes o upp o la sig nere på mgen på mig. Då tänkte jag att det var dax o göra ett test, att hon ville säga mig något typ.. hehe.
    o ja, testet va ju positivt. :) Efter 1,5 års väntan o längtan så fick vi ett plus.. hihi..

• Ankmor

Nä men vad tråkigt.
    Hm... kanske är det fel på kattens GSA (GravidSpanarAntenn)

Lycka till ialla fall!

Svar på tråden Kan katter känna av graviditet?