Vilken förlossning var värst? Första? andra? tredje?
Vilken förlossning tyckte ni var värst? Var det den första?, andra? tredje?.....
Vilken förlossning tyckte ni var värst? Var det den första?, andra? tredje?.....
Min andra var värt, helt klart! Första tog 36 timmar och avslutades med en hög sugklocka, men min andra på bara 15 timmar var tusen ggr värre smärtmässigt. Min 4 och 5 däremot var fantastiska :)
var värst, skulle det stå
Den første!
Jeg begynte på sødag og hun kom ut på tirsdag.
Den andre hadde jeg ikke vondt engang! Trodde ikke jeg hadde veer men var åpen 5-6 cm da jeg kom inn på en sjekk.
Fort og nesten smertefritt
Svårt att säga...
Den första var seg, men fick en massa smärtlindring.
Den andra gick av bara farten, hann inte med nån smärtlindring alls.
De var helt OK båda två, svårt att säga vilken som var värst. Med ettan fick jag krysta i tre timmar, vilket inte var någon picknick, men med tvåan gick det så fort att öppna upp de sista fem centimetrarna på slutet att jag i princip hade en lång värk hela sista timmen av öppningsvärkar, och det gjorde ondare än ettans öppningsvärkar, som var helt hanterbara hela tiden.
den första va värst här.. 29 timmar på förlossningen jävulska värkar på slutet :S å slutade i akut snitt har aldrig vart så rädd i hela mitt liv!!!!!!
den andra däremot va som en dans på rosor gämför me första, 9 timmar på förlossningen, EDA som funka helt klockrent, å funkade hela tiden å tog bort all smärta till å me underkrystvärkarna, fast ja kände av dem, en del blir ju så bedövade att de inte känner av krystvärkarna alls. så de va helt perfekt, känner dem fast de gör inte ont! de enda som gjorde ont va när huvudet på bebisen skulle ut.. så helt underbar förlossning!
Har inte haft nån jobbig förlossning ännu, så jag tycker nog inte att nån var värst.
Den första tog 6 timmar från att värkarna blev regelbundna. Krystade i 15 minuter.
Den andra tog 2 timmar från allra första värken (fick aldrig regelbundna värkar). Krystade i 15 minuter då med.
Jag förväntar mig att min tredje (om det blir nån) blir den längsta och värsta eftersom jag har hört att den tredje brukar vara just den värsta. Vet att detta är individuellt såklart, men jag föreställer mig alltid det hemskaste.
Har fött två barn och haft bra förlossningar med bägge, så ingen var värst. Har nog haft tur jag.
1a absolut! vidrigt. andra gick kanon! :)
1a var seg men jag var bedövad, var inne 6 timmar.
2a var 100 ggr smärtsammare, var inne 25 minuter.