• Anonym

Ok att skälla ut annans barn?

Är det ok att skälla ut någon annans barn ifall deras förädrar inte är där så att man kan ta det med dom?

Situation exempel:

ett gäng grabbar runt 10års åldern kastar sten/kastanjer på våra fönster. min sambo rusar ut och skäller ut grabben som gjorde det. jag menar skäller med stort S verkligen, hela gården måste nog ha hört honom ;P

vad tycker ni, är det Ok eller inte?

• Svar på tråden Ok att skälla ut annans barn?
  • Sommaren22juni1979

Ja det är okej ...

Jag har gjort det , sen att föräldrarna kom till två av barnen sket jag , de började skälla på mig och jag sa lungt tillbaks , lär era barn att inte slå andra och lär dem respektera andras egendom så skäller jag inte på dem.

• Pinkstar

Ja i en sådan situation tycker jag det är helt befogat faktiskt. men sedan hade jag nog pratat med barnets föräldrar oxå..

• marsipan tomte

Ja helt okey... skulle ha gjort samma sak som din sambo han gjorde helt rätt

• Anonym

Detta är helt ok jag tycker din sambo gjorde rätt och visade dessa skit ungar var skåpet ska stå

För så som dem gjorde gör man inte och vid den åldern så borde man veta bättre.

• logg81

Ja varför inte? Ibland biter det bättre om det är någon annan än föäldern som rättar barnet...

Jag och Auleen - Mot resten av världen
  • Anonym

ok bra, jag tänkte samma som er ,tack för era svar

• Mandi74

Jag tycker aldrig att man behöver skälla med stort S.

Men att säga till andras barn, självklart.. likaväl som jag vill att andra ska säga till mina barn om de gör fel om jag eller sambon är där eller ser vad som händer.

Don't knock masturbation, it's sex with someone I love.
  • mina små kämpar

japp själv hade jag blivit skogstokig om de gjort så här

• Yrslan

Ibland måste man skälla med stort S för att verkligen markera att detta accepterar inte jag, likaså får man som förälder tåla att andra faktiskt kan skälla på ens barn om de inte respekterar andra och deras egendomar. Barn ska gå att ha i möblerade rum och ute bland folk. Det är att göra sina barn en stor otjänst genom att inte låta dem veta vilka regler och normer som förväntas av dem som medmänniskor.

• Mandi74
    Yrslan skrev 2008-04-11 01:37:27 följande:
    Ibland måste man skälla med stort S för att verkligen markera att detta accepterar inte jag, likaså får man som förälder tåla att andra faktiskt kan skälla på ens barn om de inte respekterar andra och deras egendomar. Barn ska gå att ha i möblerade rum och ute bland folk. Det är att göra sina barn en stor otjänst genom att inte låta dem veta vilka regler och normer som förväntas av dem som medmänniskor.
    Kan man inte lära dom det utan att skälla med stort S menar du?

Våra barn kan  man ha i möblerade rum, trotts att vi aldrig skällt med stora S.
  • trollbottom

En fråga bara. Hur skäller man med stort S? Går man omkring med ett stort S under armen då? Hytter med ett stort S kanske *trött*

Jag har skällt ordentligt några gånger men då har dom oftast varit äldre och det har varit situationer då ungdomarna tex sparkat på någon. Då har jag till och med tagit tag i dom.
    Fast bara för att jag skäller ordentligt så behöver det inte höras. Ofta så säger jag till i normal samtalston fast jävligt bestämd. Har funkat bra.

• Mandi74
    trollbottom skrev 2008-04-11 01:44:31 följande:
    En fråga bara. Hur skäller man med stort S? Går man omkring med ett stort S under armen då? Hytter med ett stort S kanske *trött*Jag har skällt ordentligt några gånger men då har dom oftast varit äldre och det har varit situationer då ungdomarna tex sparkat på någon. Då har jag till och med tagit tag i dom. Fast bara för att jag skäller ordentligt så behöver det inte höras. Ofta så säger jag till i normal samtalston fast jävligt bestämd. Har funkat bra.
    Haha..

Men jag menar som du, man kan säga ifrån ordentligt utan att skrika och gapa. Det gäller ju bara att visa att jag menar vad jag säger.

Tar mitt lilla s och hoppar i säng, känns som det är dax för det nu. Hahahaha..
  • Jeda

Det tycker jag absolut att det är!! De grabbarna är så pass stora att de borde veta vad som är rätt och fel.... Jag förväntar mig nästan att andra tillrättavisar min dotter (11 i sommar)om hon gör nåt hon inte borde. Japp, tyvärr är det ju bara att erkänna att ungar testar när mamma inte ser.....

• Anonym

skälla med stort S, kanske inte finns något uttryck som heter så men i vilket fall så är min sambo ganska högljödd av sig jämt, vare sig han är på bra humör eller inte.

I detta fallet så tror jag att om sambon hade gått fram till den grabben som kastade och bara sagt till honom på ett mer "lungt" sätt så hade han bara börjat skratta och inte brytt sig liksom.

Svar på tråden Ok att skälla ut annans barn?