• Modesty1

Vad tycker ni om namnet Lykke ?

Vi har hela tiden varit inne på namnet Lily om det är en liten tjej.. men nu har jag fastnat för ett annat fint flicknamn. LYKKE.

Vad tycker ni om det ?

Lily eller Lykke ?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lykke ?
  • mamma G

Lykke är fint, låter danskt...

• Modesty1

Ja, visst är det fint !

Jag tror det är danskt.. eller kanske norskt.

Själv är jag norsk, så det skulle vara lite roligt med ngt norskklingande namn

• mamma G

Det är jättefint. Själv är jag dansk...

• Shirley

norskt väl. Jag tycker det e väldigt fint! skulle själv kunna ha det till en flicka men det skulle bli skumt eftersom mitt efternamn innehåller kk :)

• Lolagumman

definitivt lily... Förknippar Lykke med helt andra saker. (här brukar man säja att nån är Lykke ifall de är lite knäppa...)

• Modesty1

Lolagumman :

Hahahaha, ja det lät ju kanske inte så roligt att det namnet förknippas med "de som är lite knäppa".

Lykke på norska/danska betyder ju Lycka.. det vill jag nog hellre förknippa det med

• Sanda

Jag tänkte med en gång att det var till en kille! Men i övrigt var det jättefint

Kolla in min viktblogg!
  • norgesessan

Varför inte Lycka? Tänkte bara på att det kanske kan bli felstavat ofta i sverige där det inte skrivs kk i vanliga fall...(ord)

Emil 03 och Jonathan 05
  • Miamamma
    Lily....superfint!!!!
    ~~Snart är du här vår lilla MOLLY!!!~~
  • Modesty1

norgesessan :

Jag tycker att det är lite finare med ett e på slutet.. klingar fint.
    Sen skulle jag tycka att det vore lite kul o ha ett norskt namn eftersom jag själv är norsk.

• norgesessan

ok, då förstår jag...
    Får vi nån flicka nån gång skall hon ha min systers namn som andranamn, i sverige säger man inte den sista E, men i det namnet skall det sägas..men nu används inte det så ofta För att komplicera det mer skall tredje namnet vara efter sambons syster som också har ett E på slutet, som inte skall uttalas
    Det är bara prästen som skall säga det

Emil 03 och Jonathan 05
  • Magini

Jag tycker Lykke är jättefint! Mycket finare än Lily..

• mama82

Lilly helt klart!

mamma på smällen! BF 9 aug 08*
  • violatricolor

Inspirerade av Lykke Li?

• Modesty1

Violatricolor :

Det var nog pga henne jag fick upp ögonen för Lykke. :)

Men nu kan vi glömma tjejnamn.. för jag fick reda på häromdagen att det är en liten kille vi väntar. Så det blir en Julius, det var ett enkelt beslut

• Jaxon

=) Exakt dom namnen tycker jag oxå e fint. Fast jag hade tänkt Lily me två l alltså Lilly. Lykke tycker jag är jättefint men sambon tycker inte de tyvärr.. =( Ett annat namn som är fint är Nora.

• hjärta

Lykke är jätte vackert! Jag ÄLSKAR norska namn. Elise är också fint norskt namn, man betonar E:et också. Så inte "elisss".
    Lycka till i namn-jackten!

• norgesessan

Grattis till killen Tvåan fick också sitt namn tidigt...v.18 var det klart..

Emil 03 och Jonathan 05
  • Mimmi82

Smaken är som baken, för mig är Lykke ett hundnamn=)
    Lily däremot gillar jag skarpt =)

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Lykke ?