Vad tycker ni om namnet Lykke ?
Vi har hela tiden varit inne på namnet Lily om det är en liten tjej.. men nu har jag fastnat för ett annat fint flicknamn. LYKKE.
Vad tycker ni om det ?
Lily eller Lykke ?
Vi har hela tiden varit inne på namnet Lily om det är en liten tjej.. men nu har jag fastnat för ett annat fint flicknamn. LYKKE.
Vad tycker ni om det ?
Lily eller Lykke ?
Lykke är fint, låter danskt...
Ja, visst är det fint !
Jag tror det är danskt.. eller kanske norskt.
Själv är jag norsk, så det skulle vara lite roligt med ngt norskklingande namn
Det är jättefint. Själv är jag dansk...
norskt väl. Jag tycker det e väldigt fint! skulle själv kunna ha det till en flicka men det skulle bli skumt eftersom mitt efternamn innehåller kk :)
definitivt lily... Förknippar Lykke med helt andra saker. (här brukar man säja att nån är Lykke ifall de är lite knäppa...)
Lolagumman :
Hahahaha, ja det lät ju kanske inte så roligt att det namnet förknippas med "de som är lite knäppa".
Lykke på norska/danska betyder ju Lycka.. det vill jag nog hellre förknippa det med
Jag tänkte med en gång att det var till en kille! Men i övrigt var det jättefint
Varför inte Lycka? Tänkte bara på att det kanske kan bli felstavat ofta i sverige där det inte skrivs kk i vanliga fall...(ord)
norgesessan :
Jag tycker att det är lite finare med ett e på slutet.. klingar fint.
Sen skulle jag tycka att det vore lite kul o ha ett norskt namn eftersom jag själv är norsk.
ok, då förstår jag...
Får vi nån flicka nån gång skall hon ha min systers namn som andranamn, i sverige säger man inte den sista E, men i det namnet skall det sägas..men nu används inte det så ofta För att komplicera det mer skall tredje namnet vara efter sambons syster som också har ett E på slutet, som inte skall uttalas
Det är bara prästen som skall säga det
Jag tycker Lykke är jättefint! Mycket finare än Lily..
Lilly helt klart!
Inspirerade av Lykke Li?
Violatricolor :
Det var nog pga henne jag fick upp ögonen för Lykke. :)
Men nu kan vi glömma tjejnamn.. för jag fick reda på häromdagen att det är en liten kille vi väntar. Så det blir en Julius, det var ett enkelt beslut
=) Exakt dom namnen tycker jag oxå e fint. Fast jag hade tänkt Lily me två l alltså Lilly. Lykke tycker jag är jättefint men sambon tycker inte de tyvärr.. =( Ett annat namn som är fint är Nora.
Lykke är jätte vackert! Jag ÄLSKAR norska namn. Elise är också fint norskt namn, man betonar E:et också. Så inte "elisss".
Lycka till i namn-jackten!
Lily jätte fint :)
Grattis till killen Tvåan fick också sitt namn tidigt...v.18 var det klart..
Smaken är som baken, för mig är Lykke ett hundnamn=)
Lily däremot gillar jag skarpt =)