alvedon när man ammar?
sitter här med sveriges värsta huvudvärk.
kan jag ta två alvedon fast jag ammar? en alvedon funkar lika bra som ingen alls, så det blir två eller ingen.
sitter här med sveriges värsta huvudvärk.
kan jag ta två alvedon fast jag ammar? en alvedon funkar lika bra som ingen alls, så det blir två eller ingen.
Vad står det på bipacksedeln?
Har du inte den kvar kolla på www.fass.se
Amning
Paracetamol passerar över i modersmjölk, men påverkar troligen inte barn som ammas. Tala ändå med läkare vid mer än tillfällig användning av Alvedon under amning.
så stod det. jag har inte använt alvedon förut är det fritt fram denna gången då?
eftersom alvedon är ett av de preparat som ges till små barn med värk (finns ju allt från flytande och suppar etc) så är det även ett av de få preparat jag skulle våga använda vid amning.
ja det är ingen fara ta du alvedon när du ammar
ja precis ska ju bara ta nu.
Du kan ta Alvedon eller Panodil det går bra. Du ska däremot inte ta Ipren.
Det kan du ta!
På BB fick jag alvedon + dexofen i flera dagar när jag ammade. Nemas problemas!
haha ja juste jag fick ju alevdon på BB, tack. jisses vad man blir snurrig av att vara mamma!
Ha, ha!!!
Vi kan i alla fall skylla på hormoner
ja det är skönt det. hihi.
Jag blev akutsnittad. Och blev därefter satt på maxdos alvedon. dvs 8 tabletter per dag, + 3 tabletter voltaren (50 mg) per dag. Jag uppmanades att amma. Nu 3 veckor efter förlossningen äter jag fortfarande minst 2 tabletter alvedon per dag för att det fortfarande gör ont i snittet.
går bra med Ipren också. Står samma sak på bipacksedeln (och på FASS) på Ipren och Alvedon. Det gjorde mig lite snurrig så jag ringde sjukvådrsupplysningen. Och hon sa också att det går lka bra med Ipren som Alvedon. Bra, eftersom Alvedon inte funkar på mig när jag får ont i huvudet!