• Anonym (inte lust)

Min sambo är sexberoende :-(

Min karl är beroende av sex. Sex med en kvinna. Runka är inget alternativ. Han får inte utlösning eller orgasm utav det.
    Detta tar kål på mig som inte har lust lika ofta. Just nu har jag ingen lust alls och jag tycker man kan ha det så ibland, men min sambo lider oerhört. Det minsta han kan tänka sig innan krisen är över (jag har "en depression) är 2 gånger i veckan så länge .
    Vad f-n ska jag göra?

Separation är inget alternativ.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-11 13:03
    Vi har alltså ett 10-årigt långt förhållande bakom oss, vi har tre barn i varierande åldrar.
    Vi har ett hus och allt annat man skaffar när man levt ihop så länge.

Min depression. Jag var hos läkaren häromdagen och fick den diagnosen. Jag har aldrig haft något sånt förut, men en massa jobbiga saker på kort tid har utlöst det. (själv trodde jag att jag gått "i väggen".)
    Så den är helt ny.

• Svar på tråden Min sambo är sexberoende :-(
  • LeaveMeAlone

ja det finns väl bara två sätt att jobba på det. antingen gör du det eller så gör han det. eller ja ni kan ju såklart hjälpa varandra men jag tänkte på vems problem man tar itu med.

antingen får han försöka göra något för att få kontroll över sin lust. helt enkelt acceptera att han inte kan få sex med dig så ofta som han kanske vill och behöver just nu.

andra alternativet är ju att du verkligen jobbar på att komam ur din depression. men det är ju inget som går av bara farten och även om han stöttar dig så är det ju din kris som du måste kämpa dig ur.

kort sagt så är de väl bara så att hanfår lov att acceptera eller lämna dig. men verkar ju egentligen helt onödigt att separera över en sån sak. kanske gå och prata med någon tillsammans?

• Anonym (missbruk ?)

Det låter i mina öron lite konstigt att ha ett sådant stort behov av sex under en period när du mår dåligt. Är det så att han har problem med ett sexmissbruk ? Det låter faktiskt väldigt tvångsmässigt från hans sida att han bara MÅSTE ha sex minst två dagar i veckan. I mina öron så låter det här som ett problem hos honom som han faktiskt skulle behöva få hjälp med. Jag sägar inte att det är så, men av det lilla du skrivit så var det faktiskt det första jag tänkte på. Det är som du skriver lite väl panikartat med en skilsmässa. Men jag tycker kanske att han skulle få någon form av hjälp att ta reda på varför han bara MÅSTE ha sex. Det kan vara bakomliggande psykiska orsaker till detta precis som med din depression. Det är ingen skam att vara sexmissbrukare, men det är en skam att inte ta itu med problemen och utsätta dig som han älskar för den här pressen. Sex ska väl ändå ske av kärlek och lust i ett förhållande inte för att den ena partnern bara MÅSTE ha sex.

Hoppas verkligen att det löser sig för er framöver och du kom ihåg, du ska inte och behöver inte ställa upp på sex om du inte har lusten och orken just nu! Ert sexliv kommer isåfall bli förstört lång tid framöver man kan inte tvinga sig att ställa upp på sex när man mår dåligt psykiskt. TA HAND OM DIG OCH STÅ PÅ DIG!

• Anonym (inte lust)

Vi har alltså ett 10-årigt långt förhållande bakom oss, vi har tre barn i varierande åldrar.
    Vi har ett hus och allt annat man skaffar när man levt ihop så länge.

Min depression. Jag var hos läkaren häromdagen och fick den diagnosen. Jag har aldrig haft något sånt förut, men en massa jobbiga saker på kort tid har utlöst det. (själv trodde jag att jag gått "i väggen".)
    Så den är helt ny.

Min sambo har alltid velat haft mycket sex. Har vi inte sex på flera dagar så tror han att jag inte älskar honom längre. Det är jobbigt då jag själv anser att man har mer sex ibland, mindre sex ibland. Allt efter humör osv.
    Men om jag kommer i en period där jag inte har så mycket lust...pga mycket med barn och annat runt omkring tex...så undrar han hela tiden "varför jag aldrig har lust längre"...då har det gått en vecka kanske, och han är sprickfärdig.

Nu när jag själv har åkt på denna sjukdom och faktiskt behöver få "bara vara, utan krav" så känns det lite väl mycket att ha sex minst 2 ggr i veckan, (enligt honom det minsta han klarar av för att klara denna tid nu när jag inte mår bra).

Det är normalt inte nåt fel på min sexlust. (lust, några gånger i veckan)Jag tycker den är helt ok med tanke på att vi varit ihop i över 10 år.

Det här är mannen i mitt liv, men hans sexaptit tär på mig

• Anonym (kille)

Gå inte på hans snack om att han inte kan runka. Det kan han visst.

Låter som att han passar på att psyka dig nu när du mår dåligt.

• Anonym

Anonym (kille) skrev 2008-04-11 15:48:49 följande:

Gå inte på hans snack om att han inte kan runka. Det kan han visst. Låter som att han passar på att psyka dig nu när du mår dåligt.
    tja måste säga att jg själv tyckte det lät lite konstigt. har aldrig hört om en kille som inte KAN komma när han runkar. sen finns det ju dom som inte gör det bara. men det är ju en annan femma.
Svar på tråden Min sambo är sexberoende :-(