4 år och bråk om kläder VARJE morgon
Vår snart fyraåriga dotter har alltid varit väldigt bestämd vad gäller vilka kläder hon ska ha på sig. Nuförtiden är det alltid klänning och strumpbyxor som gäller och det blir enorma konfliker de dagar hennes älsklingskläder inte är rena. Hon har massor med kläder i garderoben och hon vägrar ta på sig ca 3/4 av de kläder som finns. Nu är det vår och jag vill helst att hon ska ha byxor med överdragsbyxor när hon är ute och leker. Det är inte helt ok med endast strumpbyxor ute när det är småkallt och lerigt. Tycker jag...
Det blir så tråkigt de mornar jag tar striden med henne. Jobbigt att skiljas på dagis osv...
Vad tycker ni? Skulle ni "tvinga" på henne andra kläder, eller ska en fyraåring få bestämma vilka kläder som ska användas? Hon har varit med och handlat kläder för att hon ska få välja det hon tycker om, men det hjälper inte. Det är inte alltid det blir bra i allafall. Det får inte vara muddar på byxorna, inga rosetter, fel färg, inte för vida byxor osv osv... Det är verkligen svårt det här.
Snart ger jag upp - hon får väl gå till dagis i pjamas om hon så önskar. Envisa unge