• Anonym (skäms)

Hur får man bort fotvårtor??

Jag har haft fotvårtor ett tag. Provat att frysa bort dem, och då försvann de - ett tag. Nu finns det ingen kvar i min stad som fryser vårtor. Har provat det som man kan köpa på Apoteket som ska vara som att frysa vårtor, men jag märker inte ens minsta resultat??

Vad kan jag göra för att få bort dem, jag tycker det är så äckligt!! Är gravid så jag kan inte använda för mycket kemikalier heller. Hade dem då jag födde mitt första barn och jag skämdes så i krystningsskedet då jag låg barfota. Huuu...

• Svar på tråden Hur får man bort fotvårtor??
  • Anonym

Jag hade hälsokostens frysspray på min sons vårtor..vi fick köra i 3 omgångar innan de försvann!

• Anonym (skäms)

Ah, finns det sån också? Då får jag gå dit och prova!

• Anonym

Ta en nål o peta bort det värsta av vårtan. Sen tar du vanligt nagellack och täcker dem med. Sen gör du om det varje gång nagellacket börjar försvinna. Funkade för mig.

Det finns ju färglösa nagellack om man nu inte vill pricka sig mer än vad man redan är

• Anonym (16 maj!)

Ett bra tips som jag fick och som funkade superbra är att ta blöta ner bomullstussar med vanlig ättika och fästa med plåster på vårtorna. Det ska vara ganska mycket ättika så det luktar tyvärr inte så gott. Efter någon dag är huden uppluckrad så att du kan ta bort en del av vårtan och sedan fortsätter du bara tills den är helt borta. Funkade superbra på mig!

Provade innan med de plåster som finns på apoteket. De funkade oxå ganska ok men dem får man absolut inte använda under graviditet så jag fick tyvärr avbryta innan de var borta helt.

• Anonym (:-o)

köp inte hälsokostens. Det gjorde jag och fick inflammation och nu 3 veckor senare är det bra men vårthelvetet är kvar. På vc sa de att fila lite i taget varje dag. Inte glömma det. Och inte fila för mycket. Nagellack kan hjälpa. Det gäller att vara enveten på detta.

• Anonym (skäms)

Tack för era bra tips. jag får alltså gå ut och shoppa nagellack Vågar mig inte på ättika i första läget, det är ju så himla starkt! (tänker på bebben i magen)

Jag vågar mig inte på hälsokostens frysspray i första taget, då...

ÄR det fler som har tips får ni gärna komma med det.

lycka till. Var försiktig med den så den inte blir inflammerad för det var något skämmigt att komma med det till vc.

Anonym (skäms) skrev 2008-04-14 20:32:55 följande:
    Tack för era bra tips. jag får alltså gå ut och shoppa nagellack Vågar mig inte på ättika i första läget, det är ju så himla starkt! (tänker på bebben i magen)Jag vågar mig inte på hälsokostens frysspray i första taget, då... ÄR det fler som har tips får ni gärna komma med det.
  • Anonym

Det finns ju nått lack på apoteket som man ska pensla på. Hör med dem på apoteket.
    Vet inte om det var de du testade.

Hur kunde du tänka på vårtorna när du låg och krystade? Jag tänkte bara på att klämma ut bebisen! Så det onda skulle försvinna.

haha, ts är inte ensam. Jag tänkte på dom när jag skulle akutsnittas och sjukhuspersonalen trädde på mig sjukhusstrumor för att jag inte skulle bli kall, så de tänker man på överallt.

Anonym skrev 2008-04-14 20:35:28 följande:
    Det finns ju nått lack på apoteket som man ska pensla på. Hör med dem på apoteket.Vet inte om det var de du testade.Hur kunde du tänka på vårtorna när du låg och krystade? Jag tänkte bara på att klämma ut bebisen! Så det onda skulle försvinna.
  • Anonym (skäms)

Javisst är det knasigt... Trodde att jag skulle dö av smärtan, men ena sköterskan tog tag just i min fot och just där fotvårtorna sitter, och jag hade inga strumpor. Så jag hade tyvärr dem i bakhuvudet hela tiden - trots smärtan.

Hur ofta ska man pensla på nagellack???

Lacken på Apoteket kan man bara använda då man inte är gravid, jag har frågat.

• Anonym (testat)

Jag kan också rekommendera nagellack. Körde den metoden på dottern och vårtorna försvann på ca 3 veckor.Penslade bara på nagellack ca 3 gånger i veckan och vips, så var dom borta! Helt otroligt!

• Anonym (skäms)

Nu har jag ääääntligen köpt genomskinligt nagellack... Hoppas att det inte spelar någon roll vilken sort det är? Jag köpte Isadoras.

jag har maybelline och jag ska med vara mer ihärdig med det så de äckliga svulsterna försvinner. jag har fått rekommendationer att pensla varje dag för det slits när man går... lycka till med dina å hoppas du får bort dom.
    Anonym (skäms) skrev 2008-04-27 19:42:21 följande:
    Nu har jag ääääntligen köpt genomskinligt nagellack... Hoppas att det inte spelar någon roll vilken sort det är? Jag köpte Isadoras.
  • Anonym (skäms)

Jag tänkte köra lite egen variant och utrota dem genom att slipa dem med fotfil innan jag penslar. Då kanske de försvinner snabbare? Hoppas det! Ska ju föda snart och då får de ju vara borta

hahaha ja fila är alltid bra. Det ska man göra lite i taget varje dag sa de till mig på vc. inte så det blöder men lite i taget. Det är enda bra sättet att få bort dom men det tar tid. Och nagellack på det

Anonym (skäms) skrev 2008-04-27 20:23:21 följande:
    Jag tänkte köra lite egen variant och utrota dem genom att slipa dem med fotfil innan jag penslar. Då kanske de försvinner snabbare? Hoppas det! Ska ju föda snart och då får de ju vara borta
  • En tjej som vill hjälpa

Hej detta är konstigt men VÄLDIGT bra och effektivt. Du ska raka! Först (inte nödvändigt) gör du vårtan blöt sedan så rakar du så mycket du kan, jag lovar och svär att det inte gör ont man känner inte ett skit! Det kan börja blöda lite men det är ofarligt och det för inte ont heller. Jag hade haft min vårta i flera år, säkert 5-7 år! Snacka om vad pinsamt det var när man tog fot massager! Men i alla fall så jag provade det här och efter 1-3 veckor så försvinner den helt. Jag rekommenderar verkligen detta. Kom ihåg att göra det varje dag :) hoppas att det fungerar

• En tjej som vill hjälpa

Plus jag provade massor av andra saker men ingenting funkade

• Anonym

Har ni testat Vårtfri? Funkar bra, används var 5-7:e dag och dessutom smärtfri. Tror den är ok under graviditet och amning, för den innehåller bara myrsyra. Finns på apotek numera.

Svar på tråden Hur får man bort fotvårtor??