• Callina

Tvättmaskin och tumlare på varandra (tvättpelare)

Köper man maskiner speciellt för detta eller kan man ställa de man har ovanpå varandra när det tidigare stått en och en? Eller köper man någon specialbyggd hylla man ställer in dom i eller vad? Tacksam för att få lite klarhet i det här Glad

• Svar på tråden Tvättmaskin och tumlare på varandra (tvättpelare)
  • Yenka

Vi har bara staplat dom på varandra i ett hörn. Helt vanliga maskiner. Ingen hylla.
    Lycka till

• j 3 n N y

Vi köpte två vanliga maskiner från Siemens och köpte till en mellandel som gör så att torktumlaren inte kan glida av tvättmaskinen vid t.ex. centrifugering. Vi hade maskinerna utan mellandelen ett par veckor utan att vi märkte någon förskjutning. De nya maskinerna centrifugerar så tyst och vibrationsfritt så det är nog inga problem att bara stapla om maskinerna är relativt nya. Mellandelen är typ en centimeter hög och syns inte om man inte vet att den är där.

• Callina

Det känns ju intressant att kunna få upp dom på varandra. Men jag trodde inte att det funkade med vilka maskiner som helst. Men det låter ju bra

• malla76

våra står på varandra är olika maskiner har inget i mellan

• Russinkastrull

Du vet sån där "plastmatta" som man lägger under sin riktiga matta för att den ska ligga på plats - sån har vi klippt till och lagt mellan maskinerna. Torktumlaren står stadigt och har inte flyttat sig en millimeter .

• Callina

Tack för alla tips.
    Min tvättmaskin är ju några år gammal men inte så farligt. Det är nog värt att testa. (om jag törs)

• Dundermamman

När vi köpte ny tvättmaskin och torktumlare från Cylinda så fick vi med speciella tvättpelarfästen!
    De sitter i framkanten på tvättmaskinens ovandel och tumlarens "fötter" sitter som gjutna där.

Svar på tråden Tvättmaskin och tumlare på varandra (tvättpelare)