Firar man när man går i pension?
Brukar man fira när en familjemedlem går i pension? Min pappa går i pension snart, brukar familjen fira då eller bara arbetskamraterna?
Brukar man fira när en familjemedlem går i pension? Min pappa går i pension snart, brukar familjen fira då eller bara arbetskamraterna?
När svärfar gick i pension för någon vecka sedan så bjöd vi hem dem och bjöd på middag. De kommer även att bjuda ut oss lite mer officiellt för att fira pensionen.
Det beror väl helt på vilka traditioner familjen har. Mina föräldrar firade verkligen inte när de gick i pension. Pappa klädde sig i säck och aska i princip. Han ville INTE gå i pension, firades av med jobbet naturligtvis. Mamma firades av arbetskamraterna genom helikoptertur (jobbade inom försvaret)... men åka helikopter gjorde hon flera gånger om året ändå. Men det blev blommor och presenter. Hemma firade vi inte alls. Ingen av mina föräldrar ville sluta jobba och då skall man väl inte fira.
Pappa väljer att gå i pension ett år i förväg så det är väl ett skäl att fira. Om man nu brukar göra så. Jag har ingen erfarenhet alls då min morfar dog innan pension och farfar pensionerades innan jag föddes.
Har ingen aning....men jag har hört ifrån andra att de gjort både och...tror det har med personen som går i person att göra. Är de den typen som firar, typ.