• luckysun

Halsont och ösnkar tips om bra varma drycker.

Jag har ont i halsen och vill ha tips på vad jag kan dricka för varmt.

Jag dricker inte te eller kaffe. Och det får helst inte vara för sött. Några idéer?
    Jag är gravid.

• Svar på tråden Halsont och ösnkar tips om bra varma drycker.
  • raspberryrevolution

ljummet honungsvatten (ej över 37grader för då förstörs de nyttiga med honungen) och massa pressad citron

• Bei Bei

Du kan smälta en halstablett i varmt vatten.
    Varm mjölk med honung tycker jag lindrar bra. Annars ska citron vara lenande för halsen.

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • hannamiller

varm svartvinbärssaft..

• 19AgoniA70

Ingefärsdricka mildrar halsont

• Sencha
    hannamiller skrev 2008-04-11 13:39:22 följande:
    varm svartvinbärssaft..
    Precis
    Son född 2004; BF 11 juli
  • luckysun

När vet man om man ska göra odling i halsen?
    Har haft ont i halsen och nästäppa i tre dagar.
    Igår knappt ont i halsen alls. Idag mer ont.

När man är gravid måste man ju fort kolla upp det eller hur.

• Sencha
    luckysun skrev 2008-04-11 13:49:51 följande:
    När man är gravid måste man ju fort kolla upp det eller hur.
    Varför då, menar du? Vad är det du menar att det kunde vara?
  • Bei Bei

Näedå. Jag har halsont och är höggravid. Dottern är dunderförkyld och en vanlig förkylning är inte farlig. Men om du är orolig, ring din BM.

luckysun skrev 2008-04-11 13:49:51 följande:
    När vet man om man ska göra odling i halsen? Har haft ont i halsen och nästäppa i tre dagar. Igår knappt ont i halsen alls. Idag mer ont. När man är gravid måste man ju fort kolla upp det eller hur.
  • luckysun

Nu har jag kokat upp vatten i vattenkokaren och hällt i citronjuice (osötad)..

• luckysun

tänk om det är halsflussmen det liksom retas i halsen ibland. Och ibland går det över.

Nästäppan är mkt bättre sedan jag använt Renessans plus nässpray i tre dygn.

• Sencha
    luckysun skrev 2008-04-11 13:57:08 följande:
    tänk om det är halsflussmen det liksom retas i halsen ibland. Och ibland går det över. Nästäppan är mkt bättre sedan jag använt Renessans plus nässpray i tre dygn.
    Såvitt jag kan förstå (efter att ha läst på lite kvickt) så kan halsfluss möjligen vara dumt just vid förlossningen och därefter. Men inget att oroa sig för nu (du har långt kvar till förlossning )
  • Bei Bei

Jahapp. Jag har 17 dagar kvar Men jag tror inte den kommer i morgon.

Sencha skrev 2008-04-11 13:59:55 följande:
    Såvitt jag kan förstå (efter att ha läst på lite kvickt) så kan halsfluss möjligen vara dumt just vid förlossningen och därefter. Men inget att oroa sig för nu (du har långt kvar till förlossning )
  • luckysun

Bei Bei, kurerar du dig inomhus eller uträttar du ärenden på stan?

• Bei Bei

Dottern är hemma sjuk hon med så vi kurerar oss inne. Eller dottern har varit ute på uteplatsen en sväng. Jag vart kvar inne. Mår öken idag.

luckysun skrev 2008-04-11 14:03:37 följande:
    Bei Bei, kurerar du dig inomhus eller uträttar du ärenden på stan?
  • Maxbox

Pressad lime och honung i uppkokt vatten är suveränt tycker jag.

Jag är också förkyld. Började med halsont och jag trodde det var halsfluss (ont i halsen, svårt att svälja och feber) så jag ringde sjukvårdsupplysningen för att höra om det bedöms annorlunda när man är gravid (är i v 22) Nu för tiden är de ju oerhört restriktiva med antibiotikabehandling i normala fall men visste inte hur det är när man är gravid. Men det är samma som gäller där vad jag förstod.

Så det är att dricka mkt, vila, röra på sig men inte utsätta sig för hård fysisk träning som gäller.

• fia ugwu

blanda i pressad citron, riven ingefära och en sked honung i en kopp med hett vatten...funkar och är super gott!

Svar på tråden Halsont och ösnkar tips om bra varma drycker.