• lill linda 82

Ge mig tips på sol o badresor och hur är det att resa med barn???

Om ni hade 20000kr över och skulle ut och resa, vart skulle ni rekomender att resan gick någonstans?

Eller har ni bra/dåliga erfarenheter/tips på ställen ni tidigare varit???

Thailand går helt bort för oss...med tanke på resetiden i planet.

Har en fråga till också, hur är det att resa med barn?
    Vi vet ännu inte om vi åker själv, bara jag o min sambo... Eller om vi ska ta med oss våra 2 barn på 20månader resp 3år.

Och klarar man sig utan sina barn en vecka utomlands OM man nu skulle åka själv? Eller är det bättre att dela upp och åka 2 weekendresor (tors-sön) för pengarna?

Många frågor... inga svar..

• Svar på tråden Ge mig tips på sol o badresor och hur är det att resa med barn???
  • Tant Elin

Har inga tips ännu, men i vinter åker vi till kanarieöarna med våra barn (då kommer dom vara 5 & 2år) Lagomt långt att flyga och inte så sjukt varmt.

Vi har bokat all-inclusive hotell, för att barnen ska kunna gå och hämta glass/läsk när dom vill utan att man ska behöva ha med sig pengar hela tiden.

Våran resa kommer kosta ungefär 17000:- för två vuxna och två barn, och alla måltider är ju redan betalda

• Sotardotter

Hur det är att resa med barn är nog helt beroende på hur barnen är... Vi var i Västindien före jul med vår lillkille på 2,5 år. Han hade inga problem att klara flygresan (12 timmar). Han sov, gick omkring lite, tittade på film och lekte med det vi hade med oss.

När man väl är framme så ser jag bara fördelar med att ha barn med. Man får en annan kontakt med människor.

• A lie

jag skulle ivf inte åka utan barnen, man får uppleva allt på ett annat sätt genom deras ögon...

Vi var ju i Egypten då W var 1år - åkte på hans ettårsdag... vi bodde i El Gouna på allinclusive och det var ingen 10p semester, men helt lagom för oss då.. jag orkade ju inte så mkt med V i magen och stränderna var enormt långgrunda (finns bilder i mitt galleri) nästa resa går  till Dominikansa Republiken.. 10h på flyg.. är inte så orolig för W - pysselkillen, mer för V som har myror i brallan och är i värsta klätteråldern, men det ska nog gå bra det mer.. kan komma med tips sedan då vi kommer tillbaka...

♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • boki

Tant Elin skrev 2008-04-11 14:00:17 följande:

Har inga tips ännu, men i vinter åker vi till kanarieöarna med våra barn (då kommer dom vara 5 & 2år) Lagomt långt att flyga och inte så sjukt varmt. Vi har bokat all-inclusive hotell, för att barnen ska kunna gå och hämta glass/läsk när dom vill utan att man ska behöva ha med sig pengar hela tiden.Våran resa kommer kosta ungefär 17000:- för två vuxna och två barn, och alla måltider är ju redan betalda
    Det lät väldigt billigt vart var det och vilket bolag? om man får vara lite nyfiken :)
  • Tant Elin

fuertuventura, med ving tror hotellet hette nåt med ving-garden eller nåt

• lill linda 82

*puffar* nån mer som har tips??

• Adoniram

Åk till en lugn semesterort i Bulgarien. Billigt, bra väder, bra hotel, trevligt folk och barnvänligt.

Var i Albena förra året. Helt klart ett ställe vi åker till igen.

• 060904

Hmm... så restiden får inte vara för lång...
    Vi har varit på toppensemestrar på Teneriffa (Puerto de la Cruz) och även i Grekland (Poros). Båda ställena kanon också med barn, skulle jag tro, även om vi var där innan Adam föddes.
    I Puerto de la Curz finns en helt fantastisk djurpark, med fokus mest på fåglar och vattenlevande djur. Jag var kraftigt tveksam till att gå dit, men maken insisterade och efteråt hade jag helt ändrat uppfattning.

Om man kör sista minuten kostar ju resan knappt någonting och man kan använda stora delar av de 20000 till att äta gott och göra roliga grejer.

• mysrester

Tar inte så mycket mer tid att åka till Indien än att åka till Kanarieöarna. Men det är definitivt mer intressant. Fast jag kanske inte hade åkt dit med barn.. Bara om ni kopmmer stanna i hotellbyn hela tiden. Men sånt är tråkigt.

• 060904

Åker ni till Indien får du gärna berätta om det sedan, för dit kommer vi troligen att flytta inom ett år.

• julmusten

Resan ar inte sa himla jobbig, sa jag skulle akt nanstans dit ni verkligen vill aka.

Sjalv har jag inte direkt nagra tips som ligger i Europa, men ar ni villiga att ta en lite langre resa sa ar ju Florida helt OK, eller nastan vilken karibisk o som helst, (med undantag fran Jamaica som ar lite lagom shady).

Ar ni tva vuxna och har relativt lugna barn sa ar det inte svarare att flyga ett tag an att kora nagra timmar. En barbar DVD gor under, och klistermarken, magnetpussel och pillerillaktiviteter ar bra i allmanhet. Men som sagt, resan ar inte sa himla jobbig, om min dotter klarade 8 timmar till och fran Sverige, sa klarar vem som helst av att flyga.

060904, vi har vanner som bor i Indien. De tycker jattemycket om det, men det ar ratt sa jobbigt att flyga dit harifran. De bor i Bangalore och det finns inte nagra direktflyg fran NY, (jag tror den snabbaste vagen ar 14 till Dubai och vanta i nagra timmar och sen minst 4 timmar till till Bangalore). De gillar dock landet och livsstilen de har dar. Man far mycket for lite.

• julmusten

14 timmar skall det sta ju!!

• 060904

Ja, det där med mycket för lite har vi blivit lite bortskämda med de senaste åren. En av anledningarna till att jag är lite nervös att flytta hem. Hur skall man ÖVERLEVA utan någon som kommer hem och masserar en ett par gånger i veckan?

• mammiz77

Om ni väljer att åka med barnen så kan jag varmt rekommendera
    Alcudia på Mallorca. Väldigt barnvänligt och med en flygresa på ca 3,5 timmar från Arlanda!
    Vi var där i juni-03 och åker tillbaka nu i maj/juni,ska då stanna i två veckor. Hoppas ni hittar nån resa!

• A lie

Är nu nyss hemkommen från 2v i Dominikanska republiken.. efter 2+9+0.5 + 8.5 + 2h flygresa (5 olika flygsträckor) med mina barn som ju är lika gamla som dina så säger jag bara åk, ta med barnen och tänkt inte på hur lång flygresan är eller inte !!!

Detta är fö vår tredje resa med W och vi har rest en del själva innan, och folk är verkligen så hjälpsamma etc då man har barn med.. de kan konsten att tina upp de mest sura medressenärer etc...

♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • Mitka79

turkiet vart vi i okt förra året med vår tjej då 1,6 år lagom restid, suverän mat, trevliga människor , lagom dyr resa. mkt nöjda.

har hört att mallorca ska va väldigt barnvänligt, alcudia.
    har vart på mallis för några år sen då utan barn, helt underbar ö!

Svar på tråden Ge mig tips på sol o badresor och hur är det att resa med barn???