• Tina426

hur mycket fick pengar behövs i turkiet?

Hej!
    ska åka till turkiet till hösten, hur mycket fickpengar bör man ha med sig ungefär! Vi måste äta ute varje dag utom frukost!

• Svar på tråden hur mycket fick pengar behövs i turkiet?
  • Shamrock

Hur långt är ett snöre?

• Tina426

vi kanske ska göra en särskild tråd där vi stoppar alla dumma frågor..skulle det passa dig??

• piixelslyna
    Shamrock skrev 2008-04-11 14:44:16 följande:
    Hur långt är ett snöre?
    Helt rätt svar!
  • Emelie  A

Tråkigt att du inte fått några normala svar, ts.
    Beror också på vart du ska någonstans i Turkiet. Priserna varierar tror jag. Jag brukar åka till Alanya och där har det med tiden blivit ganska dyrt faktiskt.. om man inte äter på "turkrestaurangerna" som vi brukar göra. Sen beror det ju även på vad ni ska göra.. ska ni på utflykter? Shoppa? osv.

• Vics

bra fråga!
    ska dit själv snart så ni som vet kan väl skriva lite generellt vad saker kostar som tex en kebab, tzatziki,sallad, pizza på restaurang, en öl osv
    butikspriser på vatten,läsk osv

vet att det finns olika prisklasser men skriv om det var på dyrare eller billigare plejs

finns det mycket att shoppa utöver skinn, mattor o kryddor??

• cissi77

vi var 1 vecka till turkiet förra året och gjorde av med 5500 två vuxna+ två barn åt ute varje dag (lunch+middag) , öl,glass och dricka flera gånger per dag ,shoppade lite kläder,skor,väskor.

• ZeZZa

Va i alanya i en vecka med en kompis o jag slösade 6000:- själv på en vecka, jag hade inga måltider inkluderade i resan så jag åt ute 2 ggr om dagen. O så shoppade jag en del..

♥León 060103♥Tjej i magen Bf 080621♥
  • Emelie  A
    Vics skrev 2008-04-11 17:39:10 följande:
    bra fråga! ska dit själv snart så ni som vet kan väl skriva lite generellt vad saker kostar som tex en kebab, tzatziki,sallad, pizza på restaurang, en öl osvbutikspriser på vatten,läsk osv vet att det finns olika prisklasser men skriv om det var på dyrare eller billigare plejsfinns det mycket att shoppa utöver skinn, mattor o kryddor??
    Äter du pizza på en "turist"restaurang så kostar de nog runt 50-60 kronor + dricka. Man får ju alltid bröd med typ tzatziki till innan maten kommer in. Klart det varierar från ställe till ställe.. kioskerna på hotellen är ju t.ex dyrare än de inne i stan. En flaska med vatten kostar typ 3 kronor och det är samma på nästan alla ställen. Nu har ju jag som sagt nästan bara hållt till i Alanya och som sagt så varierar nog priserna från ställe till ställe. Där har de iallafall en bazar där de säljer jättebilliga kläder! Kvalitén på dom kan man ju diskutera men..
  • mrslind

beror på vart du äter, jag var i marmaris 2006 o jag åt aldrig på nån restaurang som var turist annpassad, åt alldid där turkarna äter. och de var halva priset där

• Tina426

oki va bra att det fanns fler som undrade..ibland så blir jag så f..bannad på vissa här på fl...!!

Tack för de normala svar jag fått och att det fanns fler som undrade då e man ju inte ensam om att vara dum i huvet.............

• cissi77

vi hade en affär utanför vårat hotell BIM tror jag namnet var det var som Lidl fast i turkiet mycket billigare på vatten,läsk,glass,frukt mm kostade hälften av vad det kostade i supermarket.

• Vics

martina426

jag tror inte du är dum i huvet, för i såna fall skulle ju jag också vara det ( i och med att jag också ville veta )

jättekul att få svar på det man vill veta

men det är väl som man säger -det finns inga dumma frågor bara dumma svar!

hoppas du också får en underbar semester, jag åker om bara typ 10 dar

• Russinkastrull

Jag tror Shamrock ville visa på att det är omöjligt att svara på om man inte vet hur länge du tänker vara borta, vad du tänker göra och hur många ni är. Kanske inte va så illa menat ändå .

Men jag ska också till Turkiet så jag kommer att följa tråden med nyfikenhet .

• Mollymajs

Vi va nere i september och då gjorde vi av med ca 5000 vi va två vuxna och en 15 mån (hon kostade ju inte nåt) vi åt allt ute o shoppade en del.

Nu ska vi åka igen i juni och räknar nog med 7500 ca för dottern ska ju äta och vill ha glass o sånt. Bättre o ta med för mkt en för lite. Lär nog ha ca 10 000 med för säkerhetensskull om nåt skulle hända men de ligger ju på visakortet.

• Karisma

Vi gjorde av med ung 5000:- på två vuxna (inkl shopping ), de som åkte med oss 11000:- Allt beror på hur mkt man vill slösa där nere. Tror inte vi åt lunch ute varje dag.

Kram K.

Svar på tråden hur mycket fick pengar behövs i turkiet?