Ung blivande mamma behöver tips
Hej. Jag är 19 år och gravid. Går sista året på gymnasiet, likadant min pojkvän. Vi beslöt oss för att behålla det och ta vårt ansvar. Nu längtar jag verkligen såå himla mycket! :) Vi flyttar snart till en tvåa tillsammans och min pojkvän har fått jobb från juni och framåt. Trodde först att allt skulle gå åt pipan eftersom det inte var planerat och jag åt p-piller. Men nu verkar allt lösa sig:) Finns det fler unga blivande mammor här? Behöver lite tips och så. Bebisen ska heta Anabelle om det blir en tjej och Liam om det blir en pojke. Vad tycks om de namnen? Många sa åt mig att göra abort och att det aldrig kommer funka. Men jag stod på mig för jag älsade mitt barn från första stund! Nu ska jag bli mamma om några månaderoch kan knappt vänta på alla sömnlösa nätter och blöjbyten :) Ser fram emot allt!
Vill pusha unga blivande mammor lite, allt behöver inte bli katastrof för att du får ett plus på stickan. Livet tar inte slut :) Det snarare börjar! Gör inte abort bara pga ekonomin, känner du dig mogen nog och känner att du kan ta hand om ett barn och ge det allt du behöver så go for it!
Har en kompis som blev gravid när hon var 18, hon gjorde abort och fick sedan reda på att det hade blivit en komplikation och att hon aldrig kommer kunna få barn. Hon ville ha barn mer än allt men det passade bara inte just då och nu är hon förstörd. Tänk mååååånga gånger innan du gör abort. Och gör det inte för att andra tycker att det är det rätta, det är inte dom som ska bära sorgen med sig hela livet. Man får helt enkelt bestämma vad man kan leva med resten av livet, ett barn eller sorgen efter ett barn. Men är man absolut okapabel att ta han om ett barn och känner att det verkligenn inte kommer att gå så visst då ska man ju inte utsätta barnet för det :) Men många är mogna bara att de tror att de inte har nåt val eftersom ekonomin är kass eller att föräldrarna säger nej. Det är ditt val. Man får bidrag tills man kommer på fötter, det är aldrig fel att ta hjälp! Aldrig, soc finns där för att hjälpa:) Hoppas jag fått nån att ändra uppfattning nu och ni gör som ni själva känner inte som omgivningen känner.