Försäkringskassan, föräldrapenning..
Åh blir galen på detta med föräldrapenningen och försäkringskassan o allt, allt är så rörigt hoppas ni kan göra mig klokare
Dem papprerna man fått hem från försäkringskassan när man skickat in moderskapsintyget eller vad det heter... så står det ju att man ska anmäla sig till en informationsträff om föräldrapenningen på försäkringskassan..
* Är det "obligatoriskt?" alltså MÅSTE man det? eller menar dem om man vill ha mer information om allt vad det innebär?
* Vet inte hur och vart jag ska börja? hur börjar allt detta med föräldrapenningen? jag vet att man har rätt till att börja få det 30 dagar innan beräknad förlossning, och det vore isf för mig så skulle jag ha rätt till pengar 30 maj... hur ansökar man om det här? förstår ingenting =(
Och vi hade tänkt att vi skulle gå på en sån här informationsträff, och vi har mailat flera gånger men det står att meddelandet inte skickas iväg dit, det funkar inte (irriterande), så idag ringde jag till försäkringskassan och skulle boka in oss på en sån där träff och då var jag kund nummer 100 i kö!!! och då la jag ju på :/