Lutning på spjälsängen
Är det någon som har fixat så att spjälsängen lutar? Alltså lagt något under främre fötterna, så att de höjs upp.
Min svärmor nämde något om det, min dotter är väldigt snorig. Kan det hjälpa sömnen lite månn tro?
Är det någon som har fixat så att spjälsängen lutar? Alltså lagt något under främre fötterna, så att de höjs upp.
Min svärmor nämde något om det, min dotter är väldigt snorig. Kan det hjälpa sömnen lite månn tro?
ja det kan hjälpa att höja huvudändan på spjälsängen... ta ett gäng böcker
Absolut hjälper det!
Lägg telefonkatalgoer eller andra tjocka böcker under huvudändans ben, så blir det lättare att andas.
Sovpuckar
Har två tjockare pocketböcker under. Annars kan du lägga en tunnare kudde under madrassen (så behöver du inte vara orolig att hon får den över sig) så kommer hon oxå upp lite.
Tack för tipsen. Ska lägga lite böcker under fötterna.
Lägg inte för mycket där under bara så att hon halkar ner i sängen... 5cm eller så är lagom...
Jo det underlättar andningen att höja huvudändan på sängen. Det finns speciella sovpuckar att köpa (på tex barnens hus) som man lätt kan reglera höjden med, annars är det ju bara att ta ett par rejäla böcker under benen.