• Vera 74

Något bra lukta gott tips för badrummet?

Tänkte ge mig på att ge badrummet en rejäl rengöring i helgen.

Någon som har något bra tips för att det ska lukta gott när man kommer in där.

Vi har inget fönster i badrummet så vi kan ju aldrig vädra där.

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Svar på tråden Något bra lukta gott tips för badrummet?
  • bella11

jag har ofta doftljus tänt på kvällen, gärna ett sådant som luktar mycket. har inte heller något fönster i mitt badrum

när är det vår tur att få ett +
  • Vera 74

Fler tips, så att det även luktar gott dagtid!

• Sessan87

Köp doftpåsar. Såna där med torkade blommor och växter i, perfekta att gömma uppe på badrumsskåpet så syns det inte heller.
    Vanilj är underbart!

• Sessan87

Förresten, du kan ju köpa någon extra påse (med samma doft som ni kommer att ha i badrummet) och lägga bland dina handdukar, då kommer det att dofta underbart!

• La Lola

På bla ICA säjs det doftgrejer som är som en liten...rund...grej...
    Bra förklarat va?

Finns bla med äppeldoft (grön rund grej) o mango (orange rund grej) vet jag.
    Vi har alltid den med äppeldoft på våran gästtoa.
    Det doftar lagomt mycket o räcker länge.

//Gordon Ramsay är min idol
  • Venna

Åh, jag köpte en sån där grej som de gjorde reklam för på teve för ett tag sen. En liten asiatisk kille som sitter på toa och visar att det luktar illa när han är klar...så trycker han på en liten vit plastgrej som man klistrar fast på väggen med en slags ampull inuti som sprayas ut och luktar jättegott!

Jag köpte med äppeldoft, och det luktar numera jättegott i vårat badrum.

Visst var det lätt att förstå vad jag menade för plastgrej?! Den går att köpa på typ ICA iallafall...

• IsaCMoJs

Det är One tuch du menar och jag håller med om att den är bra, men jag har den med hav eller melon :)

Venna skrev 2008-04-12 21:42:35 följande:
    Åh, jag köpte en sån där grej som de gjorde reklam för på teve för ett tag sen. En liten asiatisk kille som sitter på toa och visar att det luktar illa när han är klar...så trycker han på en liten vit plastgrej som man klistrar fast på väggen med en slags ampull inuti som sprayas ut och luktar jättegott!Jag köpte med äppeldoft, och det luktar numera jättegott i vårat badrum.Visst var det lätt att förstå vad jag menade för plastgrej?! Den går att köpa på typ ICA iallafall...
    Vill ha mitt +
  • Triple Trouble

jag tycker en glasgrej som är fyrkantig och är blå är supergod, har den inne på våran katttoa, och det luktar alltid gott där. Den sprider en jämn doft och luktar inte för starkt. (Glade Amber och sandel wood) Den bästa av alla jag testat utan tvekan. Jag gillar inte de där man måste trycka på.

Ett annat tips är en mugg klorin högt upp någonstans på något skåp, så luktar det rent.

• Husmusens

Yankee Candles är bra, tänd ett sådant i ett par minuter!

• Ronja016

Jag brukar köpa sånna där doftgranar till bilen o hänga i tex badrum, garderob, sop skåpet mm!

• Vera 74

Tack för tipsen!

Hittade en supergrej när jag var och handlade igår. Den går på batteri och sänder ut doft var 36 minut. Luktar underbart!

• Borboleta

Jag tycker det är schysst att använda lite mer naturliga saker.

Det här tipset hade de på Rent Hus. Kan säkert funka bra i badrummet också:
    "Dålig lukt under diskhon
    Luktar det illa under din diskho? Städa och rengör först, därefter: ställ en vaniljstång i ett glas vodka, doftar ljuvligt!"

I ett av deras program såg jag också att de satte in en halv citron i ett kylskåp som luktade illa. Blir säkert lika bra i ett badrum.

Svar på tråden Något bra lukta gott tips för badrummet?