• Familjen Pälsboll

Tilltugg till öl?

Frågade förra veckan om tips på tilltugg till vin och fick många bra tips, så jag tänkte fråga om tilltugg till öl nu om det är någon som har något förslag?

Chilinötter är det enda jag har kommit på.
    Det är lite olika ölsorter.

• Svar på tråden Tilltugg till öl?
  • Snorkis

Lite kryddad korv, det finns så kallad ölkorv som är supergod

Finns på ex ICA...

• Mickis74

* ölkorvar
    * ostkuber
    * brieost
    * oliver
    * chips
    * nötter

* chili cheese & king wings från Burger King är mumma till!!!!

• Mickis74

Gratinerade nachos med tacosås och ost på.....

• Vindfall

Pommes Pinnes

Ungstorkad prusciotto

Exotiskt snacks

Salta pinnar och liknande, typ mixpaket

• Familjen Pälsboll

Tack för alla bra förslag!

Nötter, mixpaket och nachos låter som en bra blandning. Ölkorv och pommes pinnes är det kött i, men sambon uppskattar det nog :)

• Vindfall

Familjen Pälsboll skrev 2008-04-11 18:03:42 följande:

Tack för alla bra förslag!Nötter, mixpaket och nachos låter som en bra blandning. Ölkorv och pommes pinnes är det kött i, men sambon uppskattar det nog :)
    Pommes Pinnes är det inte kött i, det är snacks från OLW.
  • Familjen Pälsboll
    Vindfall skrev 2008-04-11 18:13:33 följande:
    Familjen Pälsboll skrev 2008-04-11 18:03:42 följande:Pommes Pinnes är det inte kött i, det är snacks från OLW.
    Hehe jadå jag vet vad det är för något.
    Det innehåller köttarom och även om de flesta aromer tillverkas på kemisk väg så väljer jag bort det ur min diet ;)
  • sweetie2000

rostbiffssnittar!!!! tunnbröd rostbiff pepparrotsvisp och roccula rulla till en klämma och snitta super till öl och enkelt "OBS" pepparrots vispen ska bres ut på hedla tunbrödet annars kan det bli för starkt

• Vindfall

Familjen Pälsboll skrev 2008-04-11 19:26:39 följande:

Hehe jadå jag vet vad det är för något.Det innehåller köttarom och även om de flesta aromer tillverkas på kemisk väg så väljer jag bort det ur min diet ;)
    Köttarom?
  • TinaElisabeth

Till köttätare rekommenderar jag salamichips. Alltså salamiskivor som du har i ugnen ca 5-10 min (de ska krympa lite, fettet rinner ut lite och det får lite färg).

Stekt halloumiost i tärningar att äta med en tandpetare är gott till, eller om man är vegeterian!

• Snowy

Allt som döljer smaken av ölen?

• Emmeliozol

Pommes Pinnes är det enda jag äter till öl... Det är mumms!!

Min älskade My är här nu!
  • Anbe

Rulla en halv baconskiva runt en hel vattenkastanj och in i ugnen ca 10 min på 225grader.D e MUMS!

• Mamsingen

Chili Cheese bollar

Det här behöver du :
    50 gram smör
    2 dl vatten
    2 dl vetemjöl
    3 ägg
    1 tsk salt
    3 msk finhackad Green Jalapeno Hot
    3 dl riven västerbottenost eller annan lagrad ost

GÖR SÅ HÄR :
    Smält smöret i en kastrull, tillsätt vattnet och salt och låt det koka upp. Slå av plattan och dra bort kastrullen. blanda ner mjölet lite i sänder och rör kraftigt med en träslev tills smeten släpper kastrullens kanter. Riv osten fint och finhacka jalapena så det blir ca 3 matskedar. Nu när smeten har svalnat något rör du i äggen ett i sänder. Det är lite svårt att få det att blanda sig riktigt men det behöver inte bli en slät smet! häll i osten och jalapeno och blanda väl, nu är det lättare att få smeten smidig igen! Fyll en spritspåse med stort runt hål och spritsa ut ca 30 - 40 (beroende på storlek) små ?toppar?! Jag gjorde en enkronas storlek och lät dem bli ca 3 cm på höjden. Grädda mitt i ugnen ca 15 min 200 grader.

(kryddburkens recept)

Svar på tråden Tilltugg till öl?