iloniz - Jo det är jättevanligt. De tror att i stort sett alla har dessa hos sig, bara det att de inte hunnit föröka sig eller så innan de dör. Eller kanske bara har ett fåtal som gömt sig under listerna,golvet och helt enkelt hittar ut.
Deona - Har du haft anticimex ute? Jag hade de ute 5 (!) gånger och då hade de självklart minskat, sedan la jag nytt golv, rev upp det gamla och lät de sanera där under en sista gång, då blev jag av med dom. Går att bli av med dessa går, iaf om man inte har orimligt mycket, problemet ligger i att inte få in nya.
Hänger du tvätt på tork ute kan de komma in därifrån, lägga ägg och så är det igår igen, de kan också helt enkelt flyga in genom fönstret.
Baggarna är inge farliga, det är inte dom som äter upp dina kläder, det är dock dom jäklarna som lägger ägg.. Som "tur" är "bara" 3-5 gånger /år.
Rödcederträ eller något sånt har jag hört kan fungera att lägga in i garderober, hur det luktar vet jag iofs inte...
Nej usch, lider verkligen med er som hittat, men så ni vet, bara för att ni hittar ett par stycken så behöver det inte betyda att ni kommer få en invasion :) Ring anticimex och låt dom inte gå förrän de sprayat runt alla lister, alla skåp och ventilationer. Så skulle jag gjort för att vara på den säkra sidan.