Vad sa veterinären?
Ja, vi var ju där idag, men veterinären var ganska stressad tyckte jag. Kanske en vana för honom, men en annan tar ju inte en katt till veterinären varje dag, så man var ju lite nervig själv, med tanke på att Nemo(katten) ville vara överallt, så han sa direkt inte vad det var, men en infektion, och att jag skulle badda ögat, och skölja det.
Sen frågade han MIG om han skulle ha första vaccinationen, men då han förmodligen fick det när han fick id märkningen, men han fick ialla fall den första. Och han hade ingen skabb, och avmaskning pratade han inte ens om??! Allt gick så himla fort, så det är knappt man själv hängde med!
Så nästa gång blir det nog Årsta djurklinik tror jag. Där har jag varit med alla mina katter.
Men han har ingen mask i avföringen, ändå avmaskning? Kanske är bra ändå. Men jag tyckte också det var konstigt att veterinären inte sa nåt om det. Men han sa att katten var ju jättefin.
(ja, vi borstar honom varje dag ju tänkte jag=))
Men vi ska tillbaka om 4 veckor ca och göra andra vaccinationen.
Men vi får se hur det blir med ögat, och badda det varje morgon coh kväll, sen ska jag säga hur det blev.
Tack för alla svar och stöd. och varje kväll det är kallt ute nu, så tänker jag på att han kunde ha suttit där ute och huttrat...vår fiiina misse, inte ska han frysa.
/sandra