• tinna

Nån som löser melodikrysset?

Är det bara vi ur den något yngre generationen som brukar lösa melodikrysset på lördagarna? Det är en liten tradition vi har sen vi bodde i studentkorridor där krysset löstes gemensamt. men när jag säger det till vänner och bekanta bara suckar dom och skakar på huvudet. Så finns det nån annan under 50 som löser det???

Och om det gör det, vad är svaret på vågrätt 10 idag

• Svar på tråden Nån som löser melodikrysset?
  • kvabbso

"Gelsomina"

Jag kunde det inte själv, men min mamma som var med när det begav sig kunde svaret...

Jag gillar melodikrysset! Ibland känner jag precis som du att jag är den enda under 50 år som löser krysset, kul att se att jag hade fel!

• tinna

Tack!!! Jag tycker att det är riktigt kul. även om det ibland är lite klurigt med alla gamla stenkakor och sånt där

• mejram

Jag löser det bara jag är hemma - jag älskar blandningen av musik och möjligheten att testa min musikaliska allmänbildning. Jag har 22 år kvar tills jag blir 50, så visst finns vi!!

• Uma

Ja visst finns vi! Jag är 26, min sambo 28 och vi löser det ibland när vi är hemma och vakna då

• Popflickan

Jajamän! Fast bara varannan lördag när vi är lediga! Tycker det är jättekul! Och så ringer mamma och jag till varandra när vi inte kan..
    Vi är 26 och 30 år...

Kan inte hjälpa dig med dagens kryss eftersom vi jobbar idag!

• Aya

Ännu en melodikryss fantast .
    Det är jag och maken som brukar lösa krysset, och när det är klart så är det en ringade utan dess like mellan mig, min far och farmor. Så 3 generationer hjälps åt de lördagar vi är hemma och kan lyssna!! Kul är det i alla fall !!

• tinna

Underbart att se att man inte är ensam! Vi brukar faktiskt lösa det nästan varje helg. Det är ju så bra nu när det går på söndagskvällen också om man har jobbat på lördan. Vår son är född en fredagkväll. På lördagsmorgonen gick Jimmy ut i receptionen på BB och undrade om vi fick låna deras radio och lösa krysset! Så Jakob var med och löste sitt första kryss blott 15 timmar gammal

• riah

Jag har två kompisar som brukar lösa melodikrysset så lägg till två personer på listan över melodikryssare

• boopan

Jag försöker lösa det varje vecka, tillfredsställelsen är enorm när man lyckats!

• tinna

Kul att vi är flera!! Gårdagens kryss gick utan problem, håller med om att det ger tillfredsstälelse hela dan sen nästan

• Malounis

Jodå, sambon och jag brukar ha långfrukost på lördagar och lyssna på melodikrysset. Innan vi träffades brukade jag lösa det tillsammans med mina föräldrar när vi var i deras stuga ibland.
    I början tyckte väl sambon det var lite knäppt. Men nu brukar han väcka mig om jag inte har vaknat innan tio på lördagarna .

Men jag vet att kompisar inte riktigt förstår...

• Englamor

Här kommer ett till Melodikryssfan! Gillar att lösa korsord över huvudtaget - och gillar man då, som jag, musik också, så är det ju helt perfekt att kombinera de båda med Melodikrysset.

• mejram

Måste ha hjälp innan jag blir tokig!! Vad heter den där gamla filmen i dagens kryss "Den .... mannen"

• tinna

Den tredje mannen heter filmen enligt min make. Tycker adgens kryss var lite väl enkelt, man kunde ju en del innan låtarna ens kom ju, tex Havanna och Ida. Men när han gör ett enligt honom lätt kryss tycker jag det är svårt....

• Kagi

Långfrukost med Melodikryss är ett måste på lördagarna! Eftersom vi bor i USA så får det bli via Internet. Passar rätt bra eftersom dottern kan vakna vid 6.30-tiden, då behöver vi inte vänta ända till 10 på att få kryssa.

Det är en familjeangelägenhet också - mina och makens föräldrar och min mormor löser alltid! Är det något vi inte klarar så rings det runt. Dessutom har traditionen börjat sprida sig till våra kompisar, faktiskt! Man kan fnissa åt det, men börjar man med det så blir man fast!

Kul att träffa likasinnade!

• Fluffi

Va roligt att fler under 50 gillar melodikrysset. Om jag inte hinner lösa de på lördagen så går jag in på nätet och löser det samtidigt som jag jobbar. Kanonbra och roligt. Vet att en del vänner rynkar näsan och tycker vi är penionärer, men det skiter jag ärligt i.
    Kryssa lugnt!

Svar på tråden Nån som löser melodikrysset?