• Pollica

Vilken bantningsmetod tycker ni är bäst? Viktväktarna eller GI-metoden?

Som frågan lyder. Skriv gärna varför ni tycker just den metoden är bäst.

• Svar på tråden Vilken bantningsmetod tycker ni är bäst? Viktväktarna eller GI-metoden?
  • Fru Wennström

Jag gillar inte GI metoden eftersom den tar bort ett av de viktigaste näringsämnena, nämligen kolhydrater. Viktväktarna är lite som viktklubb där jag haft ett otroligt bra resultat på min diet. Så jag får säga viktväktarna, man äter allsidigt men mindre, det är det som gäller tror jag. Ät mindre, rör dig mer.

• pepsimax

Har bara testat VV,men där får man äta allt bara mindre.Så jag säger VV

• Theodoris

Jag säger VV. Har pårovat GI men mådde urdåligt av den

• mamsen76

Jag har gått ner 40 kg med hjälp av viktväktarna vilket jag är jättenöjd med. Har varit målviktig i flera år nu. Men det finns många nackdelar: alla jag känner som viktväktat har pga att dom uteslutit så gott som allt fett blivt sockerberoende och detta gäller även mig.

Nu har jag bestämt mig för att gå ner några kilon till och då funkar inte pointsräknandet längre, det är bara stop. Började läsa lite om GI och har sedan några veckor dragit ner på kolhydraterna rejält. Ris, pasta el potatis  har jag bara ätit ngn gång i veckan. Bröd äter jag fortfarande på morgonen. Jag äter frukt och grönt vilket innehåller mycket kolhydrater så jag har inte uteslutit dem helt. Har även börjat använda mer fett vilket har tagit bort jättemycket av sötsuget!!! GI är alltså enligt mig den rätta metoden men man behöver inte följa den slaviskt för att förbättra sin hälsa och gå ner i vikt utan att dra ner på kolhydrater + att inte äta alltför mycket frukt räcker!

mamma till Y 031109 & A 080118
  • petra34

viktväktarna funkar mer i längden för mig.

• Bispan

Dra ner på det sammanlagda kaloriintaget. Äta mer frukt och grönsaker.

Alltså måste mitt val bli viktväktarna. Jag har i och för sig aldrig gått där. Följde deras program någon gång på den tiden då man räknade prickar. Det fungerar.

• Solskensmor

Jag har bara prövat viktväktarna. Känner rent spontant att GI inte är nåt för mig, jag vill äta allt fast inte alltid...

• Mamsingen

GI tycker jag, har gått ner över 20 kg med hjälp av denna metod och har aldrig mått bättre. Har äntligen blivit av med mitt enorma sötsug som jag har haft hela livet och har aldrig vart piggare eller mer frisk än jag är idag.

I GI tar man inte bort kolhydraterna, man byter ut dem mot nyttigare sådana såsom fullkornprodukter av olika slag. Bort med vitt mjöl och socker.

• Mormor IL

Har själv gått ner i vikt med viktväktarna och tycker att det fungerade bra, se´n gäller det ju att fortsätta med den dieten....

• Leylah

GI tar man inte bort kolhydrater.. man äter fullkorn..Byter ut de vita bröder mot mörkt mm.. Vilket är bättre för kroppen! Så en blandning mellan vv och gi skulle jag vilja säga! ;)

• Pollica

Det verkar som om viktväktarna är den mest populära metoden för att få ner i vikt. Jag har aldrig direkt testa någon av dessa men många i mon omgivning tycker att viktväktarna har varit det absolut bästa så det är intressant att höra vilken mtod alla tycker är bäst.

• Aiwendil

Jag har kört vv och jag har precis provat en veckas rivstart med GI men
    det visade sig inte vara min melodi så på måndag startar jag om med vv igen!

Mamma till världens finaste Isak född 07-03-09
  • join

viktväktarna är helt klart bäst! Har gått ner över 21 kilo :)

• Kkarin

Har gått ner 26kg med viktväktarna så jag rekommenderar dem. Det hela är att äta varierad kost och dra ner på mängden kcal. Lägg till lite motion så blir du av med övervikten.

Svar på tråden Vilken bantningsmetod tycker ni är bäst? Viktväktarna eller GI-metoden?