• Shila

Tårta med oblatbild.....AKUT HJÄLP

Min son ska ha kalas med alla i sin klass (20 barn). Jag har beställt 2 oblatbilder som ska läggas på tårtan. Min fråga är: kan man verkligen ha oblat bilden på grädden eller glasstårta? eller den funkar bara på marsipan? Någon som provat.  Jag vill inte misslyckas

Alla tips är värdefulla.

Varje utgång är en ingång till något annat!
  • Svar på tråden Tårta med oblatbild.....AKUT HJÄLP
  • soli

Du ska lägga den på marsipan eller sp..annars smälter den

• Snutte83

Jag hade dom på gräddtårta, inga problem! Blev jättefint.

• Shila

Oj nu är jag förvirad

Men snutte hur långt före ska man lägga de på gräddtårtan?

• ixus

Jag hade en sån bild på min dotters födelsedagstårta och jag lade den direkt på grädden!
    Kanske nån timme innan servering Gick jättebra!

Av barn o fyllon får man alltid höra sanningen.......
  • Snutte83
    Shila skrev 2008-04-12 15:05:25 följande:
    Oj nu är jag förvirad Men snutte hur långt före ska man lägga de på gräddtårtan?
    1-2 timmar ca.
  • Shila
    ixus skrev 2008-04-12 15:08:24 följande:
    Jag hade en sån bild på min dotters födelsedagstårta och jag lade den direkt på grädden!Kanske nån timme innan servering Gick jättebra!
    Snutte83 skrev 2008-04-12 15:17:16 följande:
    1-2 timmar ca.
    Aha tack för era tips nu håller jag tummarna för en lyckad och tuff spidermantårta (ska överaska sonen )
  • Snutte83
    Shila skrev 2008-04-12 15:21:55 följande:
    Aha tack för era tips nu håller jag tummarna för en lyckad och tuff spidermantårta (ska överaska sonen )
    Robin fick 2 st med Teletubbies på, han tjöt av lycka
    Lycka till!
  • snuttgurkan

1-2 timmar före men bör ätas upp inom 12 timmar. (på grädde men även sp)

lite lättare än innan.....
  • gambler07

det bästa är att lägga dem på just gräddtårtor emligt de på cake & design i vallentuna.

ska man ha dem på sp eller marsipan skulle man fukta toppen med en blomspruta först.

3 små blåbär och 1 litet lingon
  • baja maja

Jag hade med oblat bilden direkt på grädden o sen dekorerade jag med grädde runt oblat bildens kant..

• Shila

Tackar alla som har skrivit sina tipser. Det blir väldigt intressant att se hur jag lyckas för det är första gången. Hoppas att sonen och hans gäster kommer att tycka om det. Temat för kalaset är SPIDERMAN, har ni andra kula ideer att dela med er? har köpt allt med spiderman på, servetter, talrikar, .......

• Shila

Idag komm oblatbilderna, PERFEKT! 

• Shila
    Snutte83 skrev 2008-04-12 15:23:58 följande:
    Robin fick 2 st med Teletubbies på, han tjöt av lycka Lycka till!
    Det hade Tara med MEN jag fick själv göra de med marsipan och de blev inte så himmla bra men Tara kunde iaf känna igen de och blev jätte glad. Problemet var att ingen fick äta de för hon ville ha de kvar
  • Snutte83
    Shila skrev 2008-04-14 13:28:06 följande:
    Det hade Tara med MEN jag fick själv göra de med marsipan och de blev inte så himmla bra men Tara kunde iaf känna igen de och blev jätte glad. Problemet var att ingen fick äta de för hon ville ha de kvar
    Jag köpte mina på Tradera, en med Laa-Laa o en med Poo. Hans favvos
Svar på tråden Tårta med oblatbild.....AKUT HJÄLP