• thaangelina

Nej du är inte ung mamma

Hörde igår på radio eller var det var. dom funderade på när man räknades som ung mamma. så var det en tjej som ringde in som var 20 o hon ansåg att hon inte räknades som ung mamma utan att alla unga mammor bara är mellan 0-18 år. sen så e man gammal mamma. ja hum va ska ja tycka? ja tycker det är en ung ålder o-18 och att 19-100 är en mogen ålder kanske? ja vet inte.. men ung mamma finns det ens någon sådan ålder?

• Svar på tråden Nej du är inte ung mamma
  • Hannajo

Läste en artikel om unga mammor någonstans, och då räknades man som ung under 25. Vet inte om det finns någon bestämd ålder.

• Älsko

klart man kan vara ung mamma men vem sätter sto för att över 20 är man gammal och under ung?
    Samma sak är man mognare för att man är mamma 20 en 19 ??

• Titrania

Tja man räknas ju som "ungdom" på tåget tills man är 25-26, så varför inte inom föräldraskapet?

• Cezi

Jag tycker att man är ung mamma fram till 24 år!

Jag var själv 20 och var en ung mamma, men var äldst i föräldragruppen..

• annmi

Ung mamms....??
    Tja...Jag själv var 15 år då ja' blev mamms & dé é ungt!

• Mammajessi

en ung mamma är tycker jag mellan 18-25
    Jag fick min första när jag va 19.

Kan man vara lyckligare!
  • Jen nifer

Tycker inte man kan dra en gräns de beror väl på hur man känner sig.
    O vad spelar det för roll?
    Själv gillar jag inte att stoppa in andra eller mig själv i fack.
    Jag är en mamma. PUNKT.
    Jag är inte gammal,inte för ung. Lagom var det för mig.

Under 18 kanske man kan säga unga föräldrar, sen ser jag inget konstigt när du är myndig osv. Men som sagt, allt är relativt.

När säger ni gammal förälder?
    Känns lika meningsfullt att spekaulera i det..Hmm

Nu är våran prinsessa här
  • Älsko

det var bra sagt..!

Jen nifer skrev 2008-04-12 13:19:40 följande:

Tycker inte man kan dra en gräns de beror väl på hur man känner sig.O vad spelar det för roll?Själv gillar jag inte att stoppa in andra eller mig själv i fack.Jag är en mamma. PUNKT.Jag är inte gammal,inte för ung. Lagom var det för mig.Under 18 kanske man kan säga unga föräldrar, sen ser jag inget konstigt när du är myndig osv. Men som sagt, allt är relativt.När säger ni gammal förälder? Känns lika meningsfullt att spekaulera i det..Hmm
  • annmi

Jen nifer skrev 2008-04-12 13:19:40 följande:

Tycker inte man kan dra en gräns de beror väl på hur man känner sig.O vad spelar det för roll?Själv gillar jag inte att stoppa in andra eller mig själv i fack.Jag är en mamma. PUNKT.Jag är inte gammal,inte för ung. Lagom var det för mig.Under 18 kanske man kan säga unga föräldrar, sen ser jag inget konstigt när du är myndig osv. Men som sagt, allt är relativt.När säger ni gammal förälder? Känns lika meningsfullt att spekaulera i det..Hmm
    Bra!
  • VåranHampus08

Ooo då är ja en ung mamma .. är 17 fyller 18 nu i maj ..

Svar på tråden Nej du är inte ung mamma