• Majora

Kan du festa utan att dricka alkohol?

Jag blev precis ganska ställd, jag blev ifrågasatt VARFÖR jag inte ville dricka ikväll, och dessutom så får jag argumentet slängt efter mig att: man kan ju inte ha kul på en fest utan alkohol! vad är detta för neandertalarfasoner?
    Eller är det jag som är helt efter? Har jag inte fattat att man inte har roligt utan alkohol? Är jag så #¤%"& dum?
    Eller umgås jag med suputer?

Hur skulle ni se på en person som inte dricker sprit/alkohol på en fest? Normalt? Onormalt? Konstigt?

Är det verkligen rätt att man ska ifrågasättas för att man undviker en kväll att hälla i sig nervgift?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 16:20
    Uppdatering: nu har jag varit på festen, både jag o min gubbe valde att köra nyktert, och hur tror ni det gick?

Ja ni, det var inget kul, eller, jag hade roligt men jag fick frågor hela tiden om varför jag inte drack (när de upptäckt att mitt vin var icke alkoholhaltigt...) Det diskuterades i ett annat rum högljutt om jag var gravid, andra ursäktade mitt udda beteende med att jag var bakfull det var jag inte, jag sa klart och tydligt innan att jag inte _kände_ för att dricka idag.

Dessutom fick jag alltså höra att jag var TRÅKIG nykter Alltså, andra utan problem med mitt uteblivna drickande skrattade gott åt de historier man berättade, jag skrattade gott åt deras men... grrr! Jag känner mig så sårad!

• Svar på tråden Kan du festa utan att dricka alkohol?
  • misssecret

hehe självklart kan jag festa utan alkohol om man inte kan det har man problem tycker jag. Man ska dricka främst för att det är gott inte för att bli full.

• Snutte83

Jag är nykterist så ja, jag kan festa utan alkolhol

Men blir ifrågasatt varenda gång det kommer på tal.
    T.o.m av familjen första tiden!

• Millan83

ja, jag hoppas det! ska på fest ikväll och ska inte dricka alkohol! =)

klart man kan ha roligt utan alkohol! iofs kan man kanske ha lättare att slappna av med den, men om inte spänningen är ett bekymmer behöver jag verkligen inte spriten!

• Jiie

Jo visst kan jag det men dumt att chansa

Alex 071227
  • Majora
    Jiie skrev 2008-04-12 15:33:21 följande:
    Jo visst kan jag det men dumt att chansa
    Nu förstår jag inte?
  • Trasig Udda Strumpa

jag är nykter alkolist så jag förblir nykter dock blir det alltid prat om varför man inte dricker
    men jag brukar säga sanningen så blir det tyst

tyvärr verkar det som om man i Sverige inte kan gå på fest o ha kul nykter tycker det är helt sjukt

vill man inte dricka så vill man inte helt enkelt och man kan ha minst lika kul utan spriten

• Snutte83

Jag förstår inte varför man måste dricka varje gång man ska ha det trevligt...

Är det så illa ställt, att man måste bli "full" för att ha kul?

• Silence is golden

Jag festar alltid utan alkohol i kroppen Vem behöver konstlad glädje ?

Trött på att be om ursäkt för saker jag ej gjort.
Svar på tråden Kan du festa utan att dricka alkohol?