• cissi24

barn som klippt sig själv

Hej!!!
    Vi hittade dottern sovande i soffan i morse med halva håret liggande på vedhögen. Hon hade verkligen klippt av det ordentligt.
    Finns det fler mammor vars barn har gjort detta.
    Och i såfall hur reagerade ni. Alla i min familj säger att de hade bara skrattat åt det. Medan jag grät så jag har ont i huvudet.

Hon hade långt brunt fint hår och nu är det riktigt kort.

• Svar på tråden barn som klippt sig själv
  • Silence is golden

Öite OT men är mera orolig om ett barn skulle få tag på en vass sax.Nu är mina töser förvisso vuxna.

Trött på att be om ursäkt för saker jag ej gjort.
  • Busungarnas mamma

Ja, det gjorde jag själv när jag var 5 år hemma hos min dagmamma.
    Jag hade varit och klippt mig på en salong dagen innan, och ville väl rätta till lite
    Dagen efter det var jag åter på salongen

• Silence is golden

Men jag klippte hellugg kort kort på mig själv som barn.

Trött på att be om ursäkt för saker jag ej gjort.
  • mina små kämpar

ja du, min ena dotter var sån fy fasiken vad hon såg ut ibland jag vart lessen med inte hjälpte det, oftast var det luggen hon tog, klippte den så kort att det bara var lite stubb kvar

och efter varje gång hon klippte sig var hennes ursäkt den hänger i ögonen, vilket inte ja tyckte men men,

jag börja att se till att hålla luggenrelativt kort samt en dag såg hon en flicka med jättelångt lockigt hår och sa mamma jag vill ha det, nu har hon spikrakt, men jag sa att om du lovar att aldrig mer klippa dig så kan du få sånt hår med, för då köper jag en lock tång, hon gick med på det..... chokerande nog efter det har hon inte klippt sig

detta är jättevanligt att de gör

• Ellekan

Min femåring har friserat sig med nagelsaxen... gjorde hon en gång när hon var fyra också. Jamen hår växer ut... så jag har inte blivit så upprörd måste jag säga. Det är väl kul med lite variation också, eller?

• Ananaspaj

Det är ju bara hår...det växer ut igen!
    Sen som någon sa...GÖM saxarna!

• cissi24

Det jag blev ledsen över var att allt det hår var borta. Vet att det kunde något värre o att det kanske är barnsligt att gråta för det. Men jag saknar hennes långa hår är borta.

Ska tillägga att det är hennes födelsedag idag hon är 3 år idag.
    Kanske det är tanken på att det är hennes födelsedag och att det startade med att hon klippte av håret som gör

• principesa

Minns när jag och min storasyster lekte frisör. Vi var väl ungefär 4 och 6 år gamla. Jag såg verkligen förskräcklig ut i håret. Vi fick utegångsförbud hela helgen tills måndagen då vi var tvungna att klippa oss hos en riktig frisör. Utegångsförbudet funkade för vi gjorde då aldrig om det igen.

• Bal

Jag o en kompis lekte frisör när jag var ca 5 år. Hon klippte bla zick-zack lugg på mig - högsta modet just då enligt henne. En timme senare kom jag hem till min pappa - som är frisör - med flätorna i handen... Såg ut som en pojke i 2 år, men själv minns jag ju inte så mycket av händelsen...

Svar på tråden barn som klippt sig själv