• tjips

Namn i samma stil som ISAK?

Vår son har tittat ut för 3 dagar sedan men vi kan inte bsetämma oss för vad han heter. Han ser verkligen ut som en Isak, men vi tycker att det namnet är lite för vanligt. Har ni förslag på liknande namn eller namn med samma "känsla"?

• Svar på tråden Namn i samma stil som ISAK?
  • Ellekan

Men om han ser ut som en isak kan han väl få heta det. Det är ju jättefint. Varför så viktigt med ett ovanligt namn?

• tjips

Jo, jag vet. Det måste inte vara ett jätteovanligt namn men vi försöker bara att hålla oss borta från topp 10-namnen i sverige.

• Babe

Känner som du, gillar namnet Isac så mycket, men det verkar va ganska vanligt... Men hittar inget som slår det heller =)
    Vi har ett alternativ, inte så likt Isak, men: Edvin...

Isac = nr1

• Yrslan

Jacob
    Moses
    Matteus
    Johannes
    Samuel
    Simon
    Eliah
    Elis

• LovelyMeLovelyYou

Esau, det är väl typ Isaks bror om jag inte missminner mig (i biblen alltså)

• solida

Isak är väl inte så himla vanligt...? Kanske beror på vart man bor nånstans.

Förslag:

Jack
    Elis
    Sixten
    Axel

• Sara och Maja

Isac ville jag att vår son skulle heta men sambon ville inte det så det blev Elias. Men det är ju också ganska vanligt.

Men ser han ut som en Isak och ni är överens om det så tycker jag att ni ska ta det.

• maria lintott

Isak är ett var mina favoritnamn, jag tycker ni ska ta det om ni gillar det. Annars är ju Josef lite i samma stil, inte så vanligt heller.

• tjips

Hej igen och tack för alla förslag. Roligt att så många av namnen ni föreslår ligger högt på min lista också: Jack, Elis, Axel, Joel, Samuel, Simon.

Jag ska gå och titta på honom igen och se vad han ser ut som, mer förslag mottages tacksamt!

• Ellekan

Barn som heter något ovanligt brukar under en period vara arga över att de inte får heta något vanligt. Barn som heter något vanligt brukar vara arga i en period för att de inte heter något ovanligt.

Kör på det namn ni gillar och som han ser ut som.

Svar på tråden Namn i samma stil som ISAK?