• bennysson

Hur länge gör stygnen ont?

Fick min lilla kille i tisdags. och blev sydd några stygn i mellangården. tycker stycknen drar och svider så mycket hela tiden. är det normalt? jag har aldrig varit sydd förut nämligen.

ska det göra ont?
    och isf hur länge gör det ont? kan man gör något för att dämpa/underlätta?
  • Svar på tråden Hur länge gör stygnen ont?
  • godishjärtat

ta en varm våt handduk och badda med, jag tyckte stygnen gjorde ont och drog tills de försvann, efter drygt en vecka. Grattis till din lilla kille

• bennysson
    godishjärtat skrev 2008-04-13 07:36:55 följande:
    ta en varm våt handduk och badda med, jag tyckte stygnen gjorde ont och drog tills de försvann, efter drygt en vecka. Grattis till din lilla kille
    okej, så et är inget ovanlilgt alltså? tänkte om det blivit infektion lr nåt
  • godishjärtat

Tror att det brukar göra ont,särskilt när man ska gå på toa får du feber eller blöder mycket ska du kontakta läkare. Infektioner i underlivet brukar, vad jag förstår lukta väldigt illa. jag fick bara två stygn och tyckte det var jättejobbigt.

• Cinnalinna

Jag blev sydd massor bade inuti och utanpa (blev klippt). Det tog en och en halv manad innan alla stygn föll bort, och inte förrän de var helt borta slutade de göra ont.

• leende guldbruna

jo jag hade jätte ont!
    med första barnet strama det upp till 6 mån efter. de kollade vid efter kontrollen men det var inget fel.

med de andra gjorde det mindre ont, men jag e ganska känslig oxå .

sex var inte å tänka på ens!!

• LindaSundberg

Min lille kille är nu snart sju veckor och mitt underliv är inte återställt än på långa vägar, jag blev klippt. Vet inte om stygnen är borta för jag kollar inte mig själv mellan benen, men ska snart på återbesök, får se vad bm säger då.

• cream tea

blev också klippt (födde för 4 veckor sedan på tisdag) och är fortfarande öm och det stramar och stretar till och från. I början hade jag så ont att jag gick på alvedon dygnet runt första veckan minst (minns inte riktigt när jag slutade med det, men som sagt, minst en vecka). Så det är ingen fara alls, helt normalt som jag förstått det! Grattis till sonen!

• Manu

Jag blev sydd ganska mycket (12 stygn tror jag) och hade superont så fort jag satt eller stod. Har sedan förlossning för 2,5 v sedan varit hos bm två ggr och tagit bort lösa stygn som inte velat trilla bort av sig själva. Nu är alla borta och det stramar inte och gör mycket mindre ont.

• Mary the fairy

Jag hade inte det minsta ont av mina stygn men jag hade nog lite tur tror jag. Hursomhelst så frågade barnmorskorna på bb om jag hade ont och om jag hade det så kunde jag få en "isbinda" som tydligen skulle va skönt om man var svullen eller hade ont av stygnen. Eftersom du frågade efter tips så kanske det kan va nåt? Det var tydligen bara att blöta en vanlig binda och stoppa in den i frysen. Kanske funkar vad vet jag.

Svar på tråden Hur länge gör stygnen ont?