• Anonym

Sälja kläder? Tradera, Blocket eller second hand?

Skulle behöva lite extrapengar just nu. Har en del kläder jag tänkt slänge, men tänkte att jag kunde sälja istället. Det är toppar och tröjor. Fina, moderna och inget söndrigt eller så. Vart ska man sälja dem? Vad går bäst? Tradera eller blocket?
    Är det någon som sålt till second hand? Hur ligger priserna ungefär?

• Svar på tråden Sälja kläder? Tradera, Blocket eller second hand?
  • HeddaBigBum

Jag tippar på att Tradera skulle funka bäst. Ocvh det går alldeles utmärkt att sälja second hand. Det finn många i cyberspacen som vill fynda!
    Jag lade ut en blocketannons med amningströjor och det dröjde till de sista 2 dagarna på annonsen (alltså efter 3 månader) innan de blev sålda. Och då var det flera stycken som helt plötsligt var intresserade... konstigt.
    Men på Tradera har man ju kortare tid och folk måste bestämma sig. Jag tror det är lättare då. Mindre velande?

Kolla vad andra tar för sina begagnade kläder och lägg dig på ungefär samma nivå.

Lycka Till!!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • limaluma

Jag rekommenderar åxå Tradera, men då måste man ta risken att kanske inte få så höga bud. (och att våga sätta ett så lågt utropspris man törs)
    Men om det är populära saker brukar det gå åt rätt bra med bud
    Jag sålde lite kläder förra månaden, det var bara en HM klänning som var för stor, och ett par gamla stövlar, och fick ihop en 500-hundring. Det är ju mkt pengar om man är utan

Klänningen gick t.om iväg till ett högre pris än jag köpte den för...trots att jag hade skrivit i annonsen vad nypriset var när jag köpte den. Så om det är nånting som folk vill ha, så bjuder dom rätt mkt

Ibland är det dåligt med bud i flera dagar, och sen sista timmarna kan helt plötslit jättemånga bjuda så att priset skjuter i höjden. Så tappa inte hoppet om det går segt i början

Lycka till

• Susiepie

Ja tradera är bra jag har flera auktionerute nu på saer jag "städat" fram och mina auktioner är uppe i över 1000 kr totalt och detär inga pseciella saker eg, välvårde och rena kläder av normala märken. Har 7 auktioner ute...

Våran älskade familj Stoffe Susie Makke och Lillibebis
Svar på tråden Sälja kläder? Tradera, Blocket eller second hand?