Vilken gravidförsäkring???
Det är ju en hel djungel därute med alla försäkringar! Vilken rekomenderar ni och varför???
Mycket tacksam för hjälp!
Det är ju en hel djungel därute med alla försäkringar! Vilken rekomenderar ni och varför???
Mycket tacksam för hjälp!
har trygghansa har inte kollat igenom någon sådär. Men trygghansa känner man igen och känns tryggt
Parvens syrra skrev 2008-04-13 11:16:24 följande:
Ta flera? Är det gratisförsäkringarna du tänker på så kvittar ju det om du har flera? Ena bolaget erbjuder nog nånting som den andra inte har och tvärtom
Kan man ha flera gravidförsäkringar??
Ersättning vid invaliditet och dödsfall betalas ut från fler håll, men ersättningar av andra slag gör det i allmänhet inte - så ja, du kan absolut ha fler försäkringar. Är de dessutom gratis har man ju ingenting att förlora!
Jag har Trygghansas Vänta Barn försäkring.....
Här kan man jämföra de olika försäkringarna
www.konsumenternasforsakringsbyra.se/jamfor/jamfor_forsakring_valj_bolag.asp&avd=JAMFOR&menu=JAMFOR
Tänk på bara att vissa av de här gravidförsäkringarna bara gäller tills bebisen är 6 mån och sedan måste man teckna en ny. Om det då har hänt något under bebisens första 6 månader kan det vara svårt att få en hel försäkring. T ex om barnet fått RS eller liknande. Jag tycker därför det är bättre att vänta tills bebisen är född och teckna en helförsäkring då.
Vad jag vet så brukar man inte få ha flera olika bolag för samma sak eftersom det då bara blir en tvist om vem som ska ersätta skadan. men det kanske någon insatt vet mer om.
Här kan man i alla fall jämföra försäkringarna:
www.konsumenternasforsakringsbyra.se
Jag kommer nog att välja TryggHansas betalförsäkring för jag tycker inte att gratisförsäkringarna ger så gott skydd. Det är väldigt små belopp.
Jag valde Länsförsäkringar.
Kände att jag lättast fick fram den information jag villa ha ut av deras villkor och vad som gäller. Dessutom hade de lite högre ersättningsnivå på vissa saker.
Hej!!
Plusade tidigare i veckan. Tänkte höra i vilken veckan man tidigast får gå med i gravdförsäkring?
Tacksam för svar!
Kram
Vad jag kunde se så kunde man teckna de flesta från v10, men de började inte gälla för barnet innan v26.
okej..
tack så mkt då är de ett tag kvar. är i vecka 5 tror jag. ska på första besöket den 25 april, ska bli roligt. Vätar första barnet.
Kram