• Alvi

I vilka färger tvättar ni dessa kläder?

1) En body som är grön och orange-randig, lika breda ränder
    2) Vit topp med 1 cm breda svarta ränder
    3) En gul collegetröja, när ni inte har andra gula grejer
    4) En multifärgad tröja i rosa, turkos, vitt och grönt

Det här är exempel på kläder som jag tycker är svårt att matcha med nån klädhög att tvätta! Hur skulle ni göra?!

Heidi på fjället, utgången mjölk, hur uttalar man Toffifee? Allt du undrar, har Effellarna svar på!
  • Svar på tråden I vilka färger tvättar ni dessa kläder?
  • Freiya

har dom blivit tvättade innan?
    isf skulle jag nog köra 1,3,4 ihop med andra färgglada kläder, typ dotterns skulle det bli här. den svartvita topen skulle jag nog köra med svarta kläder.
    är inte speciellt noga med det där, och det har aldrig hänt mej att nåt har färgat av sej.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • lilla sandra

1) En body som är grön och orange-randig, lika breda ränder
    Hade jag tvättat som kulört, med andra olikfärgade kläder.

2) Vit topp med 1 cm breda svarta ränder
    Vit kulört, dvs vita kläder med färg/mönster på.

3) En gul collegetröja, när ni inte har andra gula grejer
    Brukar tvätta gult, orange, rosa, lila o rött ihop.

4) En multifärgad tröja i rosa, turkos, vitt och grönt
    Samma som 2:an.

• W W
    Alvi skrev 2008-04-13 13:58:02 följande:
    1) En body som är grön och orange-randig, lika breda ränder2) Vit topp med 1 cm breda svarta ränder3) En gul collegetröja, när ni inte har andra gula grejer4) En multifärgad tröja i rosa, turkos, vitt och gröntDet här är exempel på kläder som jag tycker är svårt att matcha med nån klädhög att tvätta! Hur skulle ni göra?!
    ettan hade fått åka med i färgade kläder, alternativt i den mörka tvätten om jag inte hade andra färgglada kläder just den gången
    tvåan - första gången ensam o andra gånger med den vita tvätten, man får väl chansa ibland.. oftast tycker jag att det går bra..
    trean, får förmodligen åka med i en färglad tvätt, alternativt tvättas själv eller handtvättas..
    o fyran klart en färglad tvätt o hoppas på att den vita inte blir färgad.. o blir den det så hoppas jag den blir färgad hela den vita delen så den blir vilken färg det nu än blir..
    I smile because you?ve all finally driven me insane
  • Jonna79

Om det är vitt på ett plagg så ska det tvättas med andra vita kläder. Det färgade på plagget fäller inte, i så fall skulle det färga på det egna vita. Man ska sortera efter den ljusaste färgen på plagget.

• Bonanza

Allt i samma tvätt.

Vi tvättar bara nya svarta eller mörka kläder separat från nya. Annars kör vi allt tillsammans. Enbart underkläder + handdukar tvättas separat.

• Pyre på väg

Vi brukar dela upp i en vit, svart, mörk och ljus. Alltså mörka blandade färger och ljusa blandade färger. Som en rosa vit randig blus ex.

Meja 070120
  • musli

Jag delar bara upp i vitt och färgat. Första gången ett plagg tvättas kaaanske det  får åka en runda själv eller med andra kläder i just den färgen, annars tvättas alla färger tillsammans.

Vita saker tvättar jag för sig i och med att jag kör de med klorin för att få de riktigt vita, har då klorin som förtvätt, sen tvättmedel efter det...

• Åsa Lund

Det beror på om ränderna/mönstren är dittryckta eller om kläderna är vävda med två olika färger på garnet.
    Om Du vill ha garanti för att det inte ska missfärga så finns det remsor som heter "colour catcher". Vet inte hur det går till, men det funkar faktiskt som på reklamen. Jag har inte varit med om missfärgade kläder när jag använt såna, däremot har remsorna blivit färgade. Magic!
    Det brukar räcka med en halv remsa per tvätt (används bara i de fall man är lite osäker på om nåt ska fälla eller ej)

Svar på tråden I vilka färger tvättar ni dessa kläder?