• Julia K

Hjälp! Hur får vi bort småspindlarna som bor under vår altan?

Usch, vi verkar ha ett spindelbo under vår altan. Det kryllar av småspindlar, ca 1 cm långa. Någon som vet vad man kan köpa för medel? Vi har katter och en bebis som vi inte vill att medlet ska vara farligt för...

anyone?

• Svar på tråden Hjälp! Hur får vi bort småspindlarna som bor under vår altan?
  • Viskans

Jag har för mig att spindlar inte gillar ättika, en skål med ättika som står vid deras krypin kanske kan funka.

• Zimlis

Vet faktiskt inte - vad jag däremot vet är att när pappa bröt upp vår altan vid renovering så va jag glad att jag inte va med ute.. Fyyy va spindlar det kryllade av, i alla möjliga storlekar.

Du kan ju alltid ringa anticimex och bara be om råd.

• musli

Vattna ordentligt kanske? Så flyter de kanske iväg? Anticimex gör INGENTING mot spindlar, de gör bara åtgärder mot skade-djur och dit räknas absolut inte spindlar...

• Julia K

tack för svaren... att dom skulle flyta bort låter ju bra men jag bor i Göteborg så det har ju inte direkt varit brist på regn på altalen Vad tror ni om myrr?

• tuffing

spindlar är ju nyttiga håller borta andra äckliga insekter borta
    skulle jag var du skulle jag låta bli demFörvånad

• Sockerpinglan

Jag känner som du, att jag skulle ju gärna vilja att varenda spindel i hela världen försvann dit jag aldrig behövde se dem! Men du får skaffa en liten ödla istället! De gillar att äta spindlar och insekter! I övrigt tar jag också gärna emot råd om hur man lockar spindlar att spindla någon annanstans istället!

mammamammamammamammamammamammamamma....
  • Julia K

några spindlar går väl an men det är hundratals. När man går över altanen ser det ut som brädorna rör sig... blä... kanske får införskaffa en stor Leguan eller nåt

• sanna77

Om det är så stora mängder är det säkert nykläckta spindlar. De borde försvinna iväg på ett par dagar, så avvakta lite.

• Julia K

tack, men gud så äckligt det låter! Tror du att det kan komma fler kläckningar i år eller är det nu alla spindelägg kläcks?

Nu kryper det i hela kroppen!!

• sanna77

Ingen aning. Men jag antar att de inte lägger ägg så ofta eftersom det är en väldigt stor påfrestning för spindeln, det går åt mycket energi för att lägga ägg. Antagligen är det bara en eller möjligen två gånger om året om det är lite varmare. Har ni tur lägger de ägg någon annanstans nästa gång.

• humlan 78

vi har oxå problem med spindlarmen hittade en radar spray som fungerade på dem små krypen.Den köpte jag på ica flaskan var svart och röd lycka till

Svar på tråden Hjälp! Hur får vi bort småspindlarna som bor under vår altan?