• Que Sera Sera

Goda téer att dricka utan socker...

Skulle vilja ha lite tips pa goda téer man kan dricka utan socker?
    Jag brukar alltsa normalt sett ha socker (och mjolk) i mitt té men vill nu skippa det.
    Dock smakade mitt vanligt té nastan ingenting utan sa nu vill jag kopa pa mej lite nytt, gott, té att njuta av istallet. =)

Dricker inte garna blomiga téer dock och normalt sett sa ar det vanligt frukostté, earl gray, som gar hem. Har aven kamomillté som jag tycker om...

Elina skall bli storasyster!! Lillebror i magen BF 10 maj - Längtar!
  • Svar på tråden Goda téer att dricka utan socker...
  • Neko

Rooiboste tycker jag är gott utan socker och mjölk :)

• blommanigbg

Jag gillar Friggs röda te som heter Orientalisk kanel.

• Leylah

grönt te och kamomilll te.. (svart te brukar smaka 0 utan socker, tycker jag..)

• Victors mamma

Håller med om Rooibos, det är det enda jag dricker nu förtiden. Dock har jag i en svätt sojamjölk i det, men det är gott utan med. Finns i många olika smaker!

• vänat

Bluefruits eller hur man nu stavar dett fungara bra att socker och mjölk.

ja jo jag dricker allt te utan socker och mjölk så vida det inte är för starkt och beskt te då tar jag i lite socker .

• emcjoh

Lakritsteét jag brukar dricka är sött i sig självt utan socker.
    Gott!

• Que Sera Sera

Rooibos ar rott te val? Har nog inte smakat det faktiskt.
    Grona téer har jag annu inte smakat nagon som jag fastnat for direkt. Kamomilltéet funkar dock battre utan mjolk och helt ok utan socker. Men kan inte dricka det for ofta utan mest efter mat, for matsmaltningens skull... Vill ha nagot 'mysté' ocksa. =)

• Tecken

När jag började dricka grönt te, så var det ingen hit för mig heller. Tills någon upplyste mig om att jag skulle låta det dra MAX 1-2minuter (blir beskt annars) samt inte ha kokhett vatten (tex hälla en skvätt kallt vatten i botten på koppen och fylla på med kokhett vatten). Hur man gör med rött te har jag ingen aning om - har inte vågat prova

• Que Sera Sera

Ah det kanske ar mitt problem isf. Jag lagger namligen alltid ner min tépase i koppen och later den vara kvar tills jag druckit upp. Forklarar kanske varfor det inte smakat najs med gront te. Far testa att bara lata det dra lite snabbt istallet. =)

Nagon som vet hur man gor med rott? =)

• nublu

Jag köpte svart te med vit choklad/chili i och det är gott utan socker i. Hittade det på www.coozy.se, där finns massor av olika sorter att välja på. Både rött, grönt och svart te.

Det är löste, bara att hälla en tsk i en tesil, hälla över hett vatten och låta dra ett par minuter.

Lämnar man kvar tepåsen i koppen medan man dricker blir det ju barbariskt beskt!

• Que Sera Sera

Kanske ngt fel pa mitt té? Det blir inte beskt alls fastan jag lamnar kvar min pase... skumt.
    Just nu drack jag en kopp av Lipton Yellow Lable m socker+mjolk... pasen lag kvar hela koppen ut... Anda ar jag enormt besk-kanslig...

Losté koper jag garna. Har en speciell tekokare for loste ocksa. Sa mycket godare! =)

• Björnmossa

Finns många goda varianter av Earl Grey, tex EG Jasmin, EG Blå blom, EG Citronmeliss... varierar lite men kolla vad som finns i din lokala tebutik.

• ludenben

jag har aldrig socker i te men mjölk kan jag ha. Testa mintchokladte. Har det hemma nu å det e så vansinnigt gott

• Que Sera Sera

Jag har precis bestallt smakprov fran Coozy. Har som sagt inte testat rott te vad jag kan minnas sa skall bli spannande. Annars far jag nog ga till en te-butik och kopa pa mej lite smatt av allt... =)

Dessa smaker har jag bestallt prov av - nagon ni testat?

Björnbär, rött te, Ekologisk (smakprov)
    Blåbär/lingon, rött te (smakprov)  
    Persika/passion, rött te (smakprov)
    Päron/Yoghurt, rött te (smakprov)
    Rabarber/grädd, rött te (smakprov)
    Smultron/vanilj, rött te (smakprov)

• October

Jag gillar rött te bäst, inget koffein i det heller. Sen föredrar jag lös-te framför pås-te, tycker det är stor skillnad. Om du inte gillar de fruktiga så finns det även rött chai te som är kanongott. Jag går alltid efter lukten när jag köper te. Vi har en lyxig tebutik som också är ett fik, (bara te inget kaffe) med scones och sånt gott. Man beställer en egen liten kanna te och får en stor härlig kopp. Mysigt.

• supersemlan

TS - Jag dricker i o f s aldrig te med socker i, så jag kanske inte kan relatera till ditt problem, men jag tycker inte att te smakar mindre bara för att det är osötat, däremot blir det ofta beskt om man tar för mycket te eller låter det dra för länge. Smakar det lite gissar jag att teet är gammalt eller att det är för lite teblad i förhållande till vattnet.

Men jag håller med andra här om att rött te är kanon. Det fina med rött te är att det inte innehåller några gifter och blir aldrig beskt - så i princip kan du låta det dra hur länge som helst (så din metod att lämna påsen i koppen bör inte ställa till problem ). Det behöver i vilket fall som helst dra några minuter för att smaken ska utvecklas, längre än både svart och grönt te - tippar på minst 5 minuter. Jag gillar rött te med vaniljsmak, eller rött te med chaismak. Hoppas att du gillar de smakprover du beställt.

Men det har ingen uppiggande effekt, så det passar bäst på kvällen...

• nublu

Jag beställde några smakprover från Coozy igen. Sitter nu med en kopp "Kiss me Kate" och det är jättegott utan socker!

• ciwm

Mint är jättegott. Jag var verkligen skeptisk innan jag provade men nu är det en favorit.

Svar på tråden Goda téer att dricka utan socker...