Hur lång tid tar det att gå 12km?
Om man går i "normalt" tempo? Någon som har lite koll på det?
Om man går i "normalt" tempo? Någon som har lite koll på det?
jag går 5 km på ca 40 minuter om jag minns rätt.
Kring 1,5 timma om jag minns rätt, hade bättre koll på sånt förr men nu för tiden går jag bara och mäter inte upp sträckan. Nu utgår jag från normala vägar och inte ute i skog och fjäll.
för mig tar det 3.5km typ 30 min. och 12km skulle det kanske ta 1 h 45 min till 2h, med tanke på att man kanske blir mer trött mot slutet det tar längre tid. sen beror också på terängen...om det är många backar, oj då kan det bli lite jobbigt
Kom att tänka på "normalt" tempo...KANSKE du får lägga till lite då, max 2 timmar bör det kanske ta då, max kring 1,5 tim om man går raskt och utan packning.
Ok, tänkte gå loppet "Lets walk" i Stockholm o då får man medalj om man går på under 1,45. Men det kan bli kärvt alltså? Men det är ju meningen som ett "gå" lopp så?
Måste ut o pröva nåndag!
drygt en timme :)
Beror ju på hur fort man går. Jag går cirka 3 km på 35-40 minuter så låt oss säga att det tar cirka 2 timmar på en mil?
Det tar 1 min att gå 100 m i rask vandringslunk på relativt slät skogsväg och i lätt kuperad natur d.v.s. 6 km/tim är ett bra medelvärde för gånghastighet. Du kan använda tumregeln
Jag brukar gå 6-7 km på 1 timme och går då fort så kanske skulle klara 1 timme och 45 min om det var en gångtävling.