• Anonym (Orolig vän)

Betalar på Ellos lån men det går inte ner?

En väninna till mig tog ett lån på Ellos för att köpa saker genom dom. Hon har betalt i flera år men summan går ej ner ändå. Hon betalar 800 kronor i månaden. Finns det någon hon kan få hjälp av med detta? KO driver inte enskilda fall så dit kan hon inte vända sig. Dom säger att hon misskött sina betalningar och 3 gånger har inte inte kunnat betala men gjort det så fort hon kunnat så hon ligger inte efter med betalningarna. Hon kan inte strunta i betalningarna då en person gått i borgen för henne.

Finns det någon hjälp för henne?

• Svar på tråden Betalar på Ellos lån men det går inte ner?
  • Bina

Jag skulle råda din väninna att ringa till dem och höra efter, rimligtvis borde det inte vara enbart ränta hon betalar och därmed också lånet gå ner.

• Anonym (Orolig vän)
    Bina skrev 2008-04-13 17:13:39 följande:
    Jag skulle råda din väninna att ringa till dem och höra efter, rimligtvis borde det inte vara enbart ränta hon betalar och därmed också lånet gå ner.
    Hon har ju ringt dom men dom sa att det var för att misskött sina betalningar! Jag har suttit med henne och gått igenom dom 3 sista åren och allt är betalat! Dom ger ingen orsak till varför det inte gått ner!
  • Peggie

Låter som hon bara betalar av räntan. Men 800 kr i ränta i månaden bore vara en hög ränta på en stor skuld...

• Cecese

Det låter ju som hon bara betalar ränta för annars borde skulden minska.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf oktober -08
  • Maria40

Kan hon inte få ett lån i en vanlig bank så hon blir av med skulden? Borgensmannen kan väl "följa med".

• Anonym (Orolig vän)
    Maria40 skrev 2008-04-13 18:01:56 följande:
    Kan hon inte få ett lån i en vanlig bank så hon blir av med skulden? Borgensmannen kan väl "följa med".
    Nej det går inte. Borgensmannen vill inte ställa upp mer!
  • Maria40

Hon måste under tiden som varit fått fakturor/kontoutdrag mm via dem så måste det gå att följa vart pengarna tagit vägen.

Är hon skyldig mycket pengar? Räcker de 800 kr bara till räntor (det borde framgå av fakturan/kontoudraget), i sådana fall skulle hon behöva betala mer för att det ska räcka även till att få ner låneskulden.

• Anonym (Orolig vän)
    Anonym skrev 2008-04-13 18:18:25 följande:
    vad har hon i skuld?
    ca 5000
Svar på tråden Betalar på Ellos lån men det går inte ner?