Min man tar inga som helst initiativ - jag orkar inte längre
Min man och jag har varit tillsammans i 9 år och gifta i snart 6 år. Vi har två barn på 1 och 4 år.
På senare år så tar min man aldrig några som helst initiativ till någonting och jag känner att jag orkar snart inte ta allt ansvar som det innebär med hus, barn och allting annat som rör oss och familjelivet. Vi har försökt dela upp sysslorna lite men han tar aldrig tag i det som är på hans ansvar och jag får alltid påminna/tjata om att han ska göra vissa saker. Observera att han har fått så många tillfällen att ta ansvar och jag har lämnat saker åt honom men till slut måste jag tjata och säga till för att vissa saker bara inte går att lämna. Han har alltid en "bra" bortförklaring till varför saker inte blir gjorda.
Jag känner att jag kommer att falla isär snart och bli helt knäckt för jag orkar bara inte fixa, ordna, organisera precis allting för att vårat familjeliv ska gå ihop.
Jag älskar honom fortfarande men känner att jag skulle få ett bättre och mer positivt liv utan honom. Han kommer aldrig att ändra på sig, han har försökt flera gånger eftersom han är medveten om hur han beter sig, men det fungerar aldrig. Jag vill så gärna ha ett fint liv med våra två barn, men hur mycket ska man acceptera?
Vad ska jag göra?