• GladMamma

*Någon som har erfarenhet av Rusta

Någon som har erfarenhet av Rusta tapeter? Vi funderar på att tapetsera om i sovrummet och tapeterna på Rusta verkar vara väldigt prisvärda...
    Men hur är kvaliten?

• Svar på tråden *Någon som har erfarenhet av Rusta
  • MrsHawkins

De är bra!
    Har använt såna flera ggr o jag är helnöjd!

• Hjärtapåtråd

Syrran köpte sådana och det var fel i trycket på en del rullar. Upptäckte dom efter att dom satt upp tapeten!!

Men detta var ett antal år sedan så det kan ju ha ändrat sig.

• therre

gladmamma -> jag vet inget om rustas tapeter, men borosan är ju inte heller dyra.

• felicia6

Jag köpte lila rusta tapeter för två år sedan.. upp gick rätt okej, sen då vi skulle torka bort lim med trasa började färgen följa med lite.. men det var inte så mkt att folk märker det då de kom till oss, men vet man det så syntes det verkligen.. (var uppe ihörn osv) Men jag gick tillbaka till rusta o klagade, så jag fick nya tapeter.. men eftersom jag inte tyckte det var så farligt så tog vi mossgröna tapeter o tapetserade sovrummet med, o dom blev fina då dom sattes upp, utan märken lr färg som försvann..

Jag skulle kunna köpa på rusta idag med, men jag skulle gå tillbaka direkt omd et var minsta lilla grejj..
    Men som Therre säger, Borosan är oxå väldigt prisvärt och jag tror det är mkt bättre kvalitet på dom

• MuminMy

Det är såpass mycket jobb att sätta tapeter att jag inte skulle chansa med lågpristapeter. De har ofta betydligt sämre färgbeständighet och det blir alltså solfläckar och blekningsfläckar ganska snabbt.

Dessutom brukar de vara jävligare att sätta upp, blir lättare synliga skarvar och svårare att skära...

Vill du ha budgetalternativ så spackla och måla, annars köp kvalitetstapeter!
    /my

• Snuttarna

Jag har hört att det går bra med billiga tapeter bara man köper ett riktigt tapetlim, alltså inget från Rusta eller ÖoB.

• MuminMy

Snuttarna, kanske det blir lite enklare att sätta dem då, men färgbeständigheten blir knappast bättre, den beror på papperskvalitet, färgpigmenten och ytbehandlingen.
    /my

• Inexsana

Rekommenderar inte Rustas tapeter, har jobbat på rusta och det är mycket reklamationer, tryckfel, färgvariationer, trots samma färgbad, tapeterna är sköra, och svåra att skära rakt... Har testat dem själv åxå. Men det var då jag flyttade ut från in förra lägenhet, och bara behövde fixa en hel vägg som exet sabbat för mig.

• Snufflan1

Vet inte så noga me Rustas... Men Decoramas är inte så dyra, har precis tapetsera om köke me dom... Blev kanon

• LillaÄrtan

Vi har rustas tapeter i vår lägenhet och dem har varit superfina, och är det fortfarande Så jag är supernöjd med dem... Inget problem alls!
    Hade en tapetserare som var här o satte upp dem, nemas problemas

• LillaÄrtan

Kan också tillägga att vi har vinyltapeter.... Om det har ngn betydelse

Svar på tråden *Någon som har erfarenhet av Rusta