• MlieL

Vad är rimlig betalning för barnvakt?

Vad tycker ni ?

Är 50 kr för mycket eller för lite?

• Svar på tråden Vad är rimlig betalning för barnvakt?
  • Tecken

Och vilken tid på dynget? Antar att du menar svart...

• MlieL

Alltså i timman?

sandras81 skrev 2008-04-13 21:14:27 följande:
    Hur länge o hur ofta ska barnvakten komma?
  • MlieL

Jag ska börja jobba som barnvakt men inte svart.

Men jag undrar bara vad ni tycker är rimligt varesig det är svart eller inte ? :D

Tecken skrev 2008-04-13 21:15:16 följande:
    Och vilken tid på dynget? Antar att du menar svart...
  • Tecken

50kr tycker jag är alldeles för lite, oavsett om det är svart eller vitt. Om du får vit lön, så får du ju bara ca 30kr i handen...

80-100kr låter mer rimligt + OB.

• MlieL

Får man 30 kr i timmen vitt?

Tecken skrev 2008-04-13 21:24:34 följande:
    50kr tycker jag är alldeles för lite, oavsett om det är svart eller vitt. Om du får vit lön, så får du ju bara ca 30kr i handen...80-100kr låter mer rimligt + OB.
  • felix le chat

Du skriver inte hur gammal du är ?
    Säj tex att du är 16 år, räkna med att få 70-80 kr per timme om du bor i större stad ( tex Stockholm) Har du lång resväg bör du ha minst 80 kr per timme. Se till att ha min tid tex 2 timmar, annars måste du styra bort en hel kväll bara för 80 kr förtjänst.
    Svart eller vitt ? Jag vet ingen som betalat barnvakt vitt, om det inte blir så många timmar per mån att det börjar bli som barnflicka, då betalar många vitt.

• MlieL

Jag har sökt jobb som barnflicka och idag pratade jag med en tjej som jag ska till på fredag och prata och hon har tänkt anställa mig vitt. Jag vet inte hur det går till riktigt, men vi pratade i alla fall om 1 - 2 helger i månaden , jag vet inte riktigt hur många timmar. jag är 17 år och har inte lång resväg hem till henne, ca 2 km.

tack :D

felix le chat skrev 2008-04-13 21:33:25 följande:

Du skriver inte hur gammal du är ? Säj tex att du är 16 år, räkna med att få 70-80 kr per timme om du bor i större stad ( tex Stockholm) Har du lång resväg bör du ha minst 80 kr per timme. Se till att ha min tid tex 2 timmar, annars måste du styra bort en hel kväll bara för 80 kr förtjänst.Svart eller vitt ? Jag vet ingen som betalat barnvakt vitt, om det inte blir så många timmar per mån att det börjar bli som barnflicka, då betalar många vitt.
  • felix le chat
    Svar på #8
    okej tänk på att du får tjäna 16-17.000 kr om året skattefritt
    därefter börjar du betala skatt. Om du skall jobba 1-2 helger per månad och även ha sommarjobb kommer du lätt upp över detta belopp. Om hon skall betala vitt så begär 100:- kr per timme efter skatt borde du få ut 70-75 kr beroende på vilken kommun du bor i (olika skatt i olika kommuner) Om du skall vara barnvakt även på natten dvs sova över hos dom så tror jag inte du kommer att få 75-100 kr per timme även på natten, räkna på hälften nattetid.
  • Tecken
    MlieL skrev 2008-04-13 21:32:53 följande:
    Får man 30 kr i timmen vitt?
    Ja, för du måste ju betala skatt på all inkomst i Sverige.
  • madeleine82

Jag har fått 50 kr per timme när jag varit barnvakt,oavsett om de varit 1 barn eller 3 men tycker 100 kr är bra

• Elggott

Jag passar ett barn och får 85 kr/h, har ca 40 min resväg. Jobbar ca 2 ggr veckan. Tycker det känns lagom, får extra lite då och då när det blivit fredagar eller sena kvällar...

Svar på tråden Vad är rimlig betalning för barnvakt?