Kato Stalos på Kreta
Någon som varit där? Hur är det? Vi har bokat resa dit den 19 juni med Apollo. Ska bo på Marine Claire. Hoppas det blir bra!
Någon som varit där? Hur är det? Vi har bokat resa dit den 19 juni med Apollo. Ska bo på Marine Claire. Hoppas det blir bra!
Var där augusti 2006 & jag har för mig att jag tyckte att det var helt okej! Nu kanske jag låter urtråkig men vi var inte på några utflykter och vi var inte ens ner på stranden (vi är poolmänniskor). Vi bodde inte vid stranden som ni kommer att göra. Katos Stalos är ju inte så stort men har ju dom här souvernirbutikerna, restauranger (även ett svenskt matställe) som ett turistställe har i utbud.
Trafiken var väldigt livlig (dom kör ju som galningar, så man fick passa sig när man gick med barnvagn på gatan/trottoaren).
Om ni har barn med er så kan jag prata mig varm om hur underbara grekerna är mot barn.
Kanske inte var till så mycket hjälp!!
Trevlig resa!
Vi var i Kato Stalos en vecka 1996 så det är troligen inte mycket som är sig likt nu. Då tyckte vi i alla fall att det var jättefint. Bra bad om än ganska höga vågor ibland och fin strand. Vi hyrde vespa och åkte till Falasarna vid västkusten, en liten pärla. Vi åkte också till Elafonissi som också kallas Greklands Maldiverna - rekommenderas ! Vi åkte in till Chania och strosade omkring.
Trevlig resa !