• Angel in sight

Lättskötta fina krukväxter sökes!

Skulle vilja ha några fina krukväxter med blommor som är lättskötta och som inte dör så fort. Har ett rum med mycket sol och ett med endast morgonsol. Vill ha tips på blommor till båda rummen.

• Svar på tråden Lättskötta fina krukväxter sökes!
  • MrsQ

Orkideer av alla sorter är tåliga o lättskötta.
    Speciellt phalaenopsis. Cymbidium är fin med sina spretiga blad. Måste nu lägga sonen men kommer med mer tips om du vill. Ska tänka lite

• Helheim

Garderobsblomma

de enda som överlever hos mig.

• Tossi77

Jag köpte en ljuvlig ljusrosa Mårbackapelargon till mitt soliga och varma köksfönster igår, så det får bli mitt tips!

• Angel in sight

Har 5 orkidéer. Två mår super och får blommor ofta. De står i ett rum med morgonsol. De tre andra har inte haft blommor på ett halvår (men två får nya blad), de står i rummet med lite morgonsol. Sen har jag några olika växter i vardagsrummet med mest sol hela dagen. Borde orkidéer stå där istället för bara morgonsol?

• MrsQ

Det fönstret med mycket sol blir svårt på sommaren.
    Pelargoner (som Tossi77 sa) speciellt mårbackan, är idealisk till söderfönster.
    Den är dessutom den vackraste av dem alla

Neriumen är jättefin med doftande blommor men giftig så man ska akta de minsta i huset.
    Passionsblomman/ kristikorsblomman är en helt underbar blomma. Pampig som bara den!!

Citronträd, apelsinträd alla med underbara vita doftande blommor

• MrsQ

Det man ska akta sig för i ett varmt o soligt fönster är ohyra.
    Speciellt spinn som kommer när det är för torrt. Så ha en snygg duschflaska på fönsterbrädan så du kan dusch blommorna ofta. (gäller ej pelargonen)

Svar på tråden Lättskötta fina krukväxter sökes!