• Minmage

*Hej.

Hej. Vi både ammar och ger vår lille ersättning. Vi gav honom semper först, men han fick ont i magen så vi bytte till Nan och det fungerade (av någon anledning). Nu är han två månader och semper har ju en semp 2 som är från 2 månader. Nan 2 är från 4 månader?!? Vad är det egentligen för skillnad? Nan2 kan vi ju inte ge, men varför byter semper vid 2 månader och inte Nestle? Jag trodde det skulle bli matigare mat vid 2 månader men med Nan är det ju samma som innan...

Någon som vet?

• Svar på tråden *Hej.
  • Strandberg

Har oxå undrat samma sak, men när jag frågade bvc så sa som att det går bra att gå över till nan 2 om man märker att 1 inte räcker för att hålla dom mätta. Eller bara byta ut ett mål mat tex kvälls natt målet.
    Kram

• Pyris

Vet inte varför Semper byter redan vid 2 månader. Men när NAN var Milkotal så bytte man också vid 2 månaders ålder.
    Det är ju ingen skillnad på NAN 1 och NAN 2..bara att 2:an innehåller mer järn...

• Strandberg

Enligt bvc innehåller nan 2 mer av ett mjöl som ger större mätnadskänsla, är lite tjockare än 1:an. Så visst är det skillnad.

• Minmage

Jag råkade nämligen ge min son som precis nu blir 2 månader nan2 igårkväll (läste inte att det var från 4 månader - fy på mig) och han har haft magknip hela natten och är jätteorolig. Såg i morse att nan2 var från 4 månader och tänkte att det säkert var det. Vet någon vad det är för skilland på semp 1 och 2 då?

• Becka21

Vi ger våran son som är 2 månader babysemp 2,det började vi med för en vecka sen.
    Den ända skillnaden på 1:an o 2:an är att 2:an ska ge mera mättnadskänsla o när bebisen är 2 månader ca så måste man 2:an för det är ungefär vid den tidpunkten som nästan alla bebisar börjar behöva mera mättnad.
    Naturligtvis så är det ju olika från bebis till bebis.
    Men det är det som är syftet i alla fall o det är den ända skillnaden.

• Linda1976

Men även semp1 ska ju funka upp till 6 månader!

• Becka21

På semp 2 så står det att det är från 2 månader.O de rekommenderar både på semper är vi har ringt dit o frågat o på bvc att man ska 2:an från 2 månader!

• Minmage

Ja, jo jag vet ju detta med sempen. Men Nan1 räcker ju till 4 månader - de har ju ingen annan?!?!

• Minmage

Nja - det är svårt att veta... Han äter ju mest hela tiden! :) Tänkte att med tvåan kanske man kunde komma ifrån det. Jag undrar bara hur Semper kan ha en som räcker i två månader och Nestle samma men som ska mätta i 4 månader.

• Linda1976

Men semper1 ska ju funka tom 6 månader? Men att 2an ger mer mättnad, det är väl för att bebbar är olika hungriga...

• Mosaik

nan 1 är samma som babysemp 1 och 2, bara att semper har ett steg till...man skulle väl kunna säga att nan 1 är en blandning av semp 1 och 2.. sen byter man typ vid 4 månader om man vill till antingen nan 2 eller babyplus

• Pyris

Du kanske ska testa att ge 75% 1:an och 25% 2:an då...

Sen kommer dom ju in i tillväxtperioder då dom vill äta mer o ofta...

Svar på tråden *Hej.