• MiaBu

1,5 år som börjat gråta i sömnen

Hej

Han gråter självklart ibland under natten o då får han vatten o han vaknar till men nu har han börjat gråta till under sömnen o kallar oxå mamma de senaste nätterna medan han sover.. Drömmer han? Eller vad kan det vara?

• Svar på tråden 1,5 år som börjat gråta i sömnen
  • guaruska1

mardrömmar
    Vi brukar plocka upp våra o låta dom ligga mot vår axel, medan vi står kvar vid sängen. Efter en stund vill dom tillbaks i sängen, antingen visar dom det genom att luta sig som när man lägger dom eller genom att säga "sova". Sen smeker vi huvudet en liten stund o säger att allt är bra, pappa är här o om du vill något så kan du bara ropa på pappa, närsomhelst. Klart att mamma säger mamma o inte pappa

• Tumadre

min dotter gjorde också så när hon var i den åldern. troligtvis pga drömmar.

• MiaBu

Förstår ej vad du menar med chingan. Jag vet vad det betyder men förstår ej i samband med mitt inlägg

• Pysselgalningen

Vid 1½ års ålder så kommer en till period när uppfattningsförmågan förändras vilket ger upphov till bättre eller sämre drömmar.
    Min dotter har börjat prata nått fruktansvärt i sömnen. Samt att hon kan vakna helt otröstlig och jag får inte ens ta i henne. Misstänker att hon drömt om nånting jag gjort som hon inte tycker om

• Rix

Det är så mycket som ska bearbetas i deras små huvuden. Det händer mycket i kroppen och omkring dom. Kajsa kan både gråta, skratta och prata i sömnen.

• MiaBu

ja det e gulligt då de pratar.. Gick upp minst 50 ggr inatt för han ropade mamma i sömnen o skrek till ibland.. Jag kunde inte somna om... Till slut tog vi in honom till oss o då sov alla mkt gottttt....

• smal0610

Min 1,5 åring gråter också i sömnen och är ibland otröstlig och nästan hysterisk och vill inte alls att man tar i henne. Vi har löst det genom att hon sover hos oss. Orkar bara inte springa 50 gånger per natt när båda ska upp och jobba...

Svar på tråden 1,5 år som börjat gråta i sömnen