Alkoholfritt vitt vin
Någon som har tips på ett GOTT alkoholfritt vitt vin? Har försökt söka bland gamla inlägg men det fungerar sådär?
Tack!
/Kaa
Någon som har tips på ett GOTT alkoholfritt vitt vin? Har försökt söka bland gamla inlägg men det fungerar sådär?
Tack!
/Kaa
Gå in på en systembolag och fråga. Vi ska köpa det till helgen....
Jag har inte hittat något riktigt GOTT alkoholfritt vin alls hittills. De mousserande är något bättre. Av de röda alkoholfria är Rotlack det som smakar mest som vin.
Kolla vad som står på flaskan, är det framställt som riktigt vin och sedan "avalkoholiserat" borde det smaka lite bättre än alternativen. Det är i alla fall min teori.
Hej!
Jag provade Blue Nun light förra helgen. Det var riktigt ok! Hittade det inte när jag skulle köpa igen i veckan, så jag vet inte om det kanske utgått. Flaskan jag drack hade legat i drygt 1,5 år... Det känns ju givetvis att det inte är riktigt vin, men hyfsat likt ändå. Skål!
Jag har provat både vin från Systembolaget och från Konsum, tycker att ett vitt vin som heter Carl Jung - Riesling är det som kommer närmast riktigt vitt vin....Det köpte jag på COOP. Kyl det ordentligt!
halloj!
Ettersom jag är nykterist så brukar jag ofta köpa alkoholfritt vin.
Det finns ett vin som jag fastnat för, det finns på sysytmet och smakar persika. Kommer inte ihåg vad det heter. Men det smakar lite mer som läsk, typ Shio fast lite lyxigare!
tänkte själv köpa lite alkoholfritt vin, men det är ju inte alkoholfritt. 0,5% innehåller det...
Jag vill inte dricka det då, tar hellre mineralvatten då!
Jag säger bara Blue Nun Light!!!! Vi hade vinprovning när jag jobbade på systemet och ALLA gillade Blue Nun Light bättre än de alkolholhaltiga "fina" vinerna!
Är Blue Nun alkoholfritt???
Alkoholfritt Blue Nun innehåller 0.5% alkohol!
clinan, jag ska göra ett litet räkneexempel för att visa att 0,5% är alkoholfritt.
En klunk är ca 1 msk = 15 ml
Ett glas är ca 1,5 dl = 150 ml = 10 klunkar
"Vanligt vin" är ca 12%, Det varierar, men jag räknar på 12%.
En klunk vin kan INGEN mätutrusting registrera att man har druckit. Det mesta följer med utandningsluften på nästa andetag eftersom alkohol är lättflyktigt.
1 klunk 12% = 24 klunkar 0,5% = 2,5 GLAS
Innan du ens har fått i dig alkoholen så har den brutits ned. För att få i dig så mycket så att det skulle bli märkbart får du dricka flera flaskor (i rätt snabb takt)
Jag är själv väldigt nejnej med alkohol och bilkörning men skulle inte fundera över det olämpliga i att dricka cider eller lättöl med 2,25% till mat och sedan köra.
Om man är väldigt rädd för att få i sig alkohol får man också tänka på att säga nej till nybakta bullar och filmjölk som också innehåller små mangder alkohol...
Visste ni förresten att om man dricker 20 liter mjölk får man i sig samma mängd alkohol som i en lättöl. ;)
Det finns något som heter Amé i vissa livsmedelsaffärer och hälsokostaffärer. Det tycker jag är jättegott! Det hade vi som alkohlfritt på vårt bröllop och det var väldigt uppskattat.
Vet att det räknas som alkoholfritt, men jag skulle ändå inte vilja dricka det utan att tänka att om kanske....
Men det är ju från person till person.. Och tur e väl de!