• Gnutt

Hur söver ni era barn dagtid hemma?

Ja som rubriken lyder. Hur får ni era små att sova hemma under dagen? Vår dotter behöver sova en hel del, och blir lätt övertrött så nästan varje sövning är en kamp.
    Hon sover bra i vagnen, men jag vill gärna slippa gå ut i vagnen flera ånger per dag. Hon har sin långa sömn mitt på dagen i vagnen.

Ja, hur gör ni? Kanske kan få lite tips och trix.

• Svar på tråden Hur söver ni era barn dagtid hemma?
  • indus

Båda mina små sover på dagen och jag går ofta ut med vagnen och söver dem. Är vi inne och de ska sova inne efter lunch så lägger jag dem helt enket i sängarna. Sonen brukar välja själv om han vill sova i pappas säng eller i sin egen och dotterna lägger sig i sin spjälsäng. Dottern blir ofta arg en liiiten stund sen somnar hon....Skööönt!

• FiaG

Min dotter vaknar 6. Vid 7 tiden sover hon 30-45 min i min famn, efter hon ätit. Sedan är hon vaken. Ibland till 15, ibland sover hon en timme, max 1,5 vid 13-14.

• fru fanny

min dotter på 10 månader lägger jag bara i sängen när hon e trött antingen sover hon 2 gånger på dagen en vid 9 o en vid 14 och ibland sover hon 1 gång å då efter lunch men är grinigare på kvällen

• Hå Be

Min son som är 8 månader sover 3 gånger på dan. Ibland kan jag få honom att somna på sidan i soffan, men då brukar det ta tid....Bäst är om han får somna i vagnen ute. Antingen att jag tar en promenad eller att jag helt enkelt rullar ut honom på altanen eller på farstukvisten. Rullar fram och tillbaka i allt från 5 till 20 minuter, sen somnar han. Lite tjorvigt att klä på honom ytterkläder tre gånger om dagen - och han är ju inte så väldigt lättsövd heller precis, men jag tycker ändå att det är okej. Han somnar ju och sover bra när han väl sover.

• Hå Be

Glömde säga: Jag lägger ut barnvakten i vagnen när han står på altanen, så kan jag dona på som jag vill inne utan att behöva springa och kolla om han är vaken hela tiden.

• miab80

Min dotter är snart ett år.
    Jag söver henne i min säng på dagtid (är ensamstående så det är rätt skönt att vila en stund med henne )
    Eller ibland när vi är ute så somnar hon i vagnen.
    Hon sover 2-3 ggr per dag

• Nasse7

Vår son (8 mån idag. :) ) kan inte somna själv längre. Han kan somna om vi kör runt honom ute i vagnen, men det vill man ju inte göra flera gånger om dagen. Oftast somnar han i famnen och ibland får han ligga kvar där eller också får han somna i famnen och så lägger vi över honom i hans egen säng sedan. Han sover 3 ggr på dagen. En av gångerna är det 30 min, de andra gångerna sover han 1 1/2 timme.

• LickMeUp

lägger honom i vagnen och drar den fram och tillbaka. enda sättet att få honom att somna snabbt på, ute som inne...

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Kaija

Hej!

Min dotters dagvila var en ständig kamp från det att hon var ca 4 mån... Vid 6-7 mån "gav Jag upp" och bestämde mig för vagnen... Hon är idag 10 mån och dagvilorna går som på räls... Jag tycker trots allt att det är väldigt skönt att hon sover ute, då kan Jag dona hemma bäst Jag vill... MEN hon är en svår nöt att knäcka vad det gäller sova inför natten, men det är en annan historia

Men vagn på dagen räddade mig från en maktkamp

Lycka till

• Nie

Min son (4½månad) brukar jag lägga i spjälsängen med en napp i munnen och en snuttefilt över ena kinden och ögat. Sedan går jag därifrån. Två minuter senare går jag in igen och petar in nappen i munnen. Efter det somnar han oftast. Annars upprepas det till han sover.

• ladysoul77

Det där har ändrats hundra gånger känns det som... För närvarande funkar det bara att gå med vagnen eller så får hon somna i famnen eller så lägger jag mig bredvid henne en stund. För någon månad sedan kunde jag bara lägga henne i sängen så somnade hon.. jaja, det är väl så där. Hon är 8,5 månad.

• Flickan och kråkan

Jag måste gå och vagga honom i famnen, ofta länge. Vill INTE sova! Fast han är övertrött och grinig. Vaknar pigg och glad

• Safireee

Min 6-månaders somnar oftast i samband med amning (hon sover i vår säng där jag också ammar henne på dagarna). Om vi inte är hemma eller kan amma så söver jag henne i bärsjal/bärsele. Det brukar gå jättesnabbt. Ibland somnar hon i vagnen när vi är ute (men oftast är det alldeles för spännande att vara ute, så det är inget givet sömnknep tyvärr)

• Tette86021

jag har inga problem alls. hon är 7 månader nu och bara tutten som hehövs så hon kan sova=) kan somna utan också.. men ibland kan hon vara lite svårare, då brukar jag pilla lite i örat/öronen så slappnar hon oftast av och känner att hon är trött.. knåda benen funkar också.. eller flaskan=) annars funkar det bra iaf när hon var mindre att bära runt på henne, men det orkar man ju inte hur länge som hellst!

Svar på tråden Hur söver ni era barn dagtid hemma?