• Anonym

Pevaryl biverkningar?!?!

Började använda Pevaryl igårkväll mot svampinfektion, jag är gravid. Vaknade på natten av att det brände i hela underlivet och det kliade som bara den! Var till slut tvungen att kissa och när jag torkade mig brände ännu mera. Dessa biverkningar står med i bipacksedeln.

Nu till min fråga: Påverkar denna reaktion barnet? Ska jag fortsätta eller avbryta behandlingen?

• Svar på tråden Pevaryl biverkningar?!?!
  • Anonym (mi)

Om jag var du hade jag ringt min barnmorska, eller sjukvårdsrådgivningen och frågat. Känns inte ok att det ska kännas sådär...kan inte vara bra..
    Däremot har jag svårt att tro att det kan påverka barnet.
    Men du borde kunna få byta till ett annat preparat tycker jag.

• Anonym (varnar)

Jag tror inte att det påverkar barnet.

Däremot ska du avbryta behandlingen OMEDELBART. Jag fick en liknande allergisk reaktion för ett antal år sen och fortsatte ändå i några dagar. Det tog mig FEM ÅR att bli bra igen. I fem år gick jag alltså med extrem sveda och brännande i underlivet.
    Ibland så illa att jag knappt kunde gå.

Så snälla sluta, så du att du slipper få det som jag hade det!

• Anonym

TACK för era svar! Jag ska genast sluta med behandlingen! Men vad beror svedan på? HUr kommer det sig att det inte står i bipacksedeln?

• Anonym

Har för mig att jag läste att det kan vara en biverkning att det svider. Gissningsvis så beror det väl på att man inte riktigt tål något ämne i Pevaryl.

Jag vet att när jag hade en svampinfektion så sved det av bara helskotta när jag hade på det men sen försvann det. Antar att det hade lite med svampen att göra.

• Jambosana

Pevaryl är vidrigt. Jag använder Kortimyk istället. Vet dock ej om det funkar om man är gravid, men väl värt att prova.

Svar på tråden Pevaryl biverkningar?!?!