• Anonym

Symtom för damm och kvalsterallergi!

Ni som är drabbade av det,hur har det yttrat sej?
    Min sambo hade den allergin förr och då fick han nästan som eksem i hårbotten och höll på och klia ihjäl sej.
    Kan man få eksem på andra delar av kroppen vid den sortens allergi?

• Svar på tråden Symtom för damm och kvalsterallergi!
  • Anonym

Ingen på hela Fl som lider av detta?

• Janneman

VAnligaste symtom vid lätt allergi mot kvalster är nästäppa speciellt på morgonen men även sådan som kommer snabbt efer sänggående. Kan även tänka mig att om sängen är väldigt fylld med kvalster så kan dess avföring irritera huden. Men det vanligaste är luftvägarna.

• Anonym (vera)

jag har det o jag klarar en viss mängd om jag inte är typ förkyld eller nedsatt i immunförsvaret

mina symptom är:
    rinnsnuva
    samt pipig andning
    blir som helt borta efter att man sover med andpipning, görtrött

men eksem har jag inga. möjligtvis på sammanlagt storlek som en femkrona på hela kroppen, men det har jag inte sammankopplat med kvalstren...

• Anonym

Tack för era svar!
    Letar och letar på nätet om olika symtomer.

• ploppviola

Min son lider av kvalster allergi o han hade hosta i ett års tid alltid röd runt ögonen o pip i bröstet.När vi fick de konstaterat så tog de ett par doser medicin så slutade han hosta
    Finns de mycke damm så trivs inte kvalsterna...Ett luftat sovrum med lite fukt i får dom att inte trivas då dom behöver mycke fukt för o överleva...Tvätta sdängkläder +kuddar täcken i 60 grader med extra sköljning en gång i veckan minst....

Svar på tråden Symtom för damm och kvalsterallergi!