Panik ångest= panik kissnödig
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara mitt problem, men jag ska försöka.
För ca 5 år sen så blev jag akutkissnödig i en situation då jag INTE kunde gå på toa. Jag satt i en båt tillsamman med några vänner och vi var långt i från land. Min blåsa började krampa och jag höll verkligen på att kissa på mig. Slutade med att jag hoppade i vattnet. Efter det så får jag panik så fort jag inte är i närheten av en toalett eller inte har möjlighet att komma in. Om den t.ex är upp tagen.
Hela det här problemet har gjort att jag lever så j*vla begränsat.
Jag är 21 år och har 2 barn. Kan inte bara ge mig ut helt spontant utan måste hela tiden planera. Måste veta vart toalett finns, mm. Så fort jag ska gå någon stans så måste jag vara helt säker på att min blåsa är tömd och att jag har möjlighet att gå på toa så fort jag kommer fram dit jag ska. Jag har pratat med en kurator och jag har gått hos en urolog. Har gjort ultraljud på min blåsa och inget är fel. Den kanske inte är jätte stor men inte minimalt liten heller. Inget hjälper. Känner mig helt ensam i världen och vågar inte prata med någon om detta. Mina föräldrar vet om mitt problem och min sambo vet lite halvt. Till honom har jag sagt att jag är rädd att mina muskler inte ska fungera ordentligt. Men jag har ju aldrig sagt till honom när jag fått panik utan bara bitit ihop. När paniken kommer känns det som om min blåsa är helt överfylld och håller på att sprängas. Den börjar krampa. Trots att den kanske är helt tom.
Är det någon med samma problem, eller är det som jag tror. Att jag är helt ensam om detta problem.
Snälla kom inte med några dumma kommentarer utan jag behöver hjälp.
Jag vill kunna börja leva igen! Vågar inte göra någonting längre.
Kan inte bara gå ut och gå med mina vänner, åka på bio eller ens ta körkort.
Tack för att du orkade läsa!