• t h o w e

Nån vars förlossning startat pga hallonbladste?

Är det någon som druckit hallonbladste och förlossningen har startat?

Och isf hur många koppar/dagen drack ni?
    Hade du nå symtom på att det var på g innan du drack det?
    30/4-08 Vi längtar efter dig!
  • Svar på tråden Nån vars förlossning startat pga hallonbladste?
  • norpan75

drack två koppar omdagen i två veckor inget hände..

• foxy

jag drack hallonbladste ca två koppar om dagen ett par dagar innan bf.. inget hände
    men sen läste jag att man skulle ha hela nejlikor (3-4st) så då gjorde jag det när jag gått en dag över tiden drack jag ca 3koppar med hallonbladste å nejlikor på kvällen, sen på natten var de igång.. vet ej om de berodde på teet men..

• t h o w e
    foxy skrev 2008-04-14 10:37:06 följande:
    jag drack hallonbladste ca två koppar om dagen ett par dagar innan bf.. inget hände men sen läste jag att man skulle ha hela nejlikor (3-4st) så då gjorde jag det när jag gått en dag över tiden drack jag ca 3koppar med hallonbladste å nejlikor på kvällen, sen på natten var de igång.. vet ej om de berodde på teet men..
    alright.. Då kanske man ska testa det alltså :)
  • LickMeUp

jag drack hallonbladsthe från v. 33 eller nåt sånt. och jag är övertygad om att det hjälpte till i förlossningsarbetet.
    första barnet utan te vtnavg, sonen föds efter 41 timmar, 18 timmars effektivt värkarbete med stimulering.avslag i 8 veckor

andra barnet med te 6 timmars värkar, korta men effektiva, sonen föds efter 30 mins på förlossningen. avlag i 2 veckor.

så jag tror på att det hjälpte limodern att jobba effektivt!!

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Therace

Min man köpte tet åt mig sent på onsdagskvällen, då drack jag min första kopp. Var osäker på hur värkarna skulle kännas, men trodde att de startade på natten. Tyvärr gick de över på morgonen, då jag tog en varm dusch. Drack ändå ett par koppar även under torsdagen, sedan startade värkarna igen vid midnatt. Dessa gick inte över så på fredagseftermiddagen åkte vi in till förlossningen, dottern föddes sent den fredagen

Magen drog ihop sig och försvann direkt och jag kände inte att det skulle ha gjort ont när livmodern drog ihop sig, så jag ska minsann satsa på tet nästa gång också

• Mia3

Hur kommer det sig att det teét ska starta förlossningen??

• lilla hej

från niomanader.se

Hallonbladste

Barnmorskor i alla tider har föreskrivit en kopp hallonbladste under graviditetens sista månad för att sätta i gång förlossningen. Det finns inte någon forskning som bevisar att det kan starta förlossningen men gott om anekdotartad bevisning att det gör verkan.
    Hallonblad innehålller oxytocin, det hormon som frigörs i hypofysen för att framkalla sammandragningar i livmodern.
    Hallonbladste får endast användas efter vecka 35 och om man upplever att man får väldigt mycket sammandragningar så ska man genast upphöra att dricka detta te och isåfall försöka igen efter vecka 38.

Nu får det snart vara dags
  • LickMeUp
    en knodd vore inte fel skrev 2008-04-14 13:13:53 följande:
    Kan man köpa teet på nån sida på nätet?
    www.brattbergs.se  eller nåt sånt
    Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • t h o w e

finns det nån gräns på hur många koppar man får dricka per dag?

Svar på tråden Nån vars förlossning startat pga hallonbladste?