• Angel74

*Vi ska köpa marsvin åt dottern:-)

Vi ska köpa marsvin åt dottern Vad är skäligt pris på begagnad marsvinsbur??
    Stämmer det att om man ska ha hona så är det bättre med två men om det är en hane ska man ha en??

• Svar på tråden *Vi ska köpa marsvin åt dottern:-)
  • puss

de är flockdjur, de ska inte vara ensamma. det finna massor med burar tillsalu, kolla blocket eller din lokaltidning!

• Angel74

jo att få tag på en bur är nog inte så svårt men vad är ett bra pris på en bra begagnad bur??

• dagdrömmare

jag skulle inte betala mer än 200 men sen beror det ju på storlek och skick dessto större bur, desto piggare marsvin och så blir den inte äcklig lika fort. Råder dig också att köpa en bur utan räfflor, tvärgående plastupphöjningar i botten de är svårare att göra rent

• Lacrima

Priset för en begagnad bur är ju olika beroende på storlek och skick. Men runt 300 kronor kan jag tänka mig att de ligger i.

Skulle köpt två honor iom att de ska hållas i grupp.

• puss

det beror ju på hur stor och hur fin den är, jag tycker du ska köpa en stor fin bur med mycket leksaker i.
    den/de ska ju tillbringa ganska mycket tid i den.

• Angel74

Tack för svaren
    Puss, vad har marsvin för leksaker??

• dagdrömmare

de måste ha varsitt hus och gärna saker man kan springa ut och in i som tunnlar och liknande, husen ska dessutom ha lika många ingångar som det finns marsvin.

• Angel74

ok, då kan man göra hus av papplådor kanske....

• Ulle73

Jag har precis tagit över en marsvinshona och köpt en kompis till henne. Underbara djur!! Tyvärr så tycker jag att buren är lite liten så jag letar efter en större. Nya kostar burarna mellan 400 och 650 kr. Därför har jag inte lust att lägga för mycket pengar på en begagnad.

Lycka till!

• Theresse

Jag har två burar till salu, en mindre för 200 kr som inte är lagom till två samt en större i bra skick som passar två. Den kostar 300 kr och finns söder om Sthlm (Hammarbyhöjden) om det skulle vara intressant

Svar på tråden *Vi ska köpa marsvin åt dottern:-)